Adik no. 3


 
Ni adik no 3 saya.. Namanya Mohd Syakir.. 

Orangnya nampak keras tapi jiwanya lembut.. dulu masa blaja kat Sekolah Teknik Arau, Perlis jurusan automatif.. menangis sebab berjauhan dengan keluarga.. asyik telefon suruh mak ayah pi tengok dia kat sana.. dah la jauh.. last2 ayah amik bawa balik, sekolah dekat rumah.. senang.. tak belh berpisah dengan mak.. 

Baru2 ni dia mai Jb sebab nak pi temuduga akhir pengambilan Perajurit Muda Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) di Tanjung Pengelih, Johor..

Masing2 sibuk duk tunggu jawapan.. saya cuma nantikan panggilan telefon je.. ngam2 nak genap 7 hari dia call, suruh amik dekat Jb Sentral.. huhu.. maknanya tak berjaya la kan.. sib baik dorang bagi waran kereta api untuk balik.. so, malam tu baru gerak balik ke Kedah..
Pergi dalam seminggu juga.. tapi apa kan daya bukan rezekinya dalam TLDM..

Saat akhir dia tercicir disebabkan darah rendah.. huhu.. tak pa la.. mungkin rezekinya kat tempat lain..

Sebelum temuduga TLDM ni.. dia pernah pergi temuduga Penguasa Bomba( tak dapat sebab gigi), Tentera Darat dan Penguasa Penjara.. tapi semuanya gagal.. ntah di mana silapnya..

"Ya Allah.. Engkau permudahkan urusan adikku ini.. semoga dia mendapat yang terbaik buat dirinya".. aamiin

Kenangan di JB Sentral sebelum bertolak balik :)


Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Adik no. 3"

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF