Oh Kupang Manisnya

Haa ..ingat tak entri tak-kenal-maka-tak-cinta .

Bagi yang tak tahu itulah KUPANG.

Ini feberet my en assbenn

Kat area Masai ni banyak dan senang nak dapat. 1kilo baru RM3. Fresh lagi. Kat Tesco yang dah siap dikopek harganya punyalah ummmphh RM19.. Memang tak berbaloi. Baik beli yang masih ada cengkerang. 1kilo dapatlah 1 mangkuk. Berat kulitnya aje..hehehe


Tengok la isinya, gemuk-gemuk. Ini yang dah siap direbus dan boleh disimpan dalam peti ais sebelum dimasak.

Sedap dimasak sambal tumis, tomyam seafood, rendang pedas atau rebus saja. Isinya memang sweeeeeeet sangat.

U all tahu selain dimasak seperti di atas apa lagi yang boleh dibuat dengan kupang ini.

Jom share nak =)


Previous
Next Post »
5 Komentar untuk "Oh Kupang Manisnya"

apesal segmen bw sambil mderma tak kua eks??

pasal sarung brodben tu..merah ada, biru tu kena tgk stok benang..akan diusahakan..tk snap pun lg gambo stok..nt akk publish.. :)

sedap nyer kupang tu.... mashi pun teringin nak makan lepas tgk entry PU3...hehe

kat sini susah+mahal klau nak cari..

Kupang ni M suka grg kunyit @ buat sambal tumis..sedap tu..

suka kupang..selalu beli kat Muar..tepi2 jalan tu tp payah nak jumpa yang besar2 kan..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF