Pantai Tanjung Bidara, Melaka..

Saya suka tengok pemandangan di pulau dan pantai.. tanah tinggi jatuh no 2.. walaupon sejuk tapi saya kurang suka.. mana nak tau kot depan2 hari jatuh chenta pulakkan.. hihi.

kenape saya suka pulau dan pantai?? sebab saya rasa tenang sangat bila mengadap ke tengah lautan yang membiru ittewww dan yang paling penting, setiap kali ke pantai, saya suka tengok sunset. satu kepuasan bila dapat menikmati panorama sunset depan mata.. 

kalau ke pulau suasana di sana amatlah mengujakan. nak-nak kalau yang pandai berenang. boleh buat aktiviti snorkeling. dapat tengot pemandangan underwater. walaweiii mesti best, kan!! dapat tengok ikan-ikan yang cantik, coral yang pelbagai bentuk. pantai2 kawasan pulau pon cantik. pasir lagi halus, air pon jernih. tak de lah macam pantai2 area pantai merdeka atau port dikson nun. itu nak main air pon pikir patlima ploh kali oiiii.. gerun nengok airnya tapi boleh je kalau nak bermandi manda. 

walaupon saya ni tak pandai berenang tapi sangat lah sukeeeeeeeee nak buat aktiviti snorkeling tu. dulu2 berangan nak ambil lesen menyelam lah. itu lah ini lah.. tapi nan hadoooo.. sebab tetiba macam takuttttt plakkk nak menyelam.. ahahaa.. boleh gituuu.. kalau dah ade basic berenang ok dah.. 

tapi dalam hati da pasang niat nanti bila ade anak, nak suruh ayah dorang ajar berenang. lepas tu ada rezeki nak hantar anak-anak ke kelas renang. haaaa gituuuuu.. berangan tak salah !!! 

eh. eh. termelalut plakkkkk.. maafkan saye ye ^_^ sebelum melalut lebih jauh, tak ingat jalan pulang, jom la masuk pada tajuk entry. kang lain tajuk lain isinya.. mau ade yang kene sekeh kang ;-)

kebetulan singgah umah paklong di taman peruna, sg. udang.. itu yang terlajak ke sini..

PANTAI TANJUNG BIDARA, MELAKA

 Pertama kali ke sini tak mengecewakan..

 model kaki panjang.. bukan slalu pon :)

 it's me.. hye :)

tenang dan damai di sini.. yang pasti tiada gangguan.. hihi


Sebelum balik haruslah tengok sunset dulu
di PANTAI TANJUNG BIDARA, MELAKA.

 
 "sungguh cantik sekali.."


cantik sungguh pemandangan sunset di PANTAI TANJUNG BIDARA, MELAKA ni.

 "kalau dapat tengok sunset hari2 kan best.."

Dapat lihatnya dengan penuh rasa kesyukuran terhadap ALLAH.. bertuah kerana dilahirkan di bumi Malaysia.. 

Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Pantai Tanjung Bidara, Melaka.."

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF