Ke Festival Layang-Layang Sedunia..


Festival Layang-layang Sedunia baru-baru ni dekat Pasir Gudang, Johore ..

ni tahun ketiga saya tengok...
tapi tahun ni kurang menyengat sikit sebab jatuh musim hujan..
so, tak berapa nak meriah sangat la...sob..sob..sob..

Deretan bendera yang di naikkan.. 35 buah negara semuanya..

Cer tengok layang-layang tuh....lain dari yang lain kan..special ..petani moden..hehehe

Cantikkan rope layang-layang tu... saya nak tengok layang-layang gergasi sebenaqnya tapi tak dinaikkan pulak sebab angin tak kuat masa tu...tengok lah hamparan langit tu.. mendung.. tunggu masa nak curahkan air ke bumi je..

Ini aje yang berjaya naik...yang lain...errrmmm..ntah hilang p mana tak tau..
ini pon naik sekejap je pastu turun semula sebab hujan dah turun renyai-renyai maka bertempiaran lah lari ..hehe 
 Haa..tengok ni ...rope jerung ..hehe..menarik kan..ganas sungguh ..macam-macam jenis layang-layang dok ada..

Inilah Muzium Layang-layang.. kalau datang ke sini boleh lah masuk...kat kawasan ni ada taman permainan..ada tasik..so boleh lah lepak-lepak sambil berjogging.. memang luas ..
  

Saya pergi tau ...bukan ceghita kosong yer ..hehe
picca tu sebagai buktinya...
ada banyak pameran dan gerai-gerai jualan masa festival ni berlangsung...tak sempat nak snap...hujan dah mula merenyaikan titisannya ...

So, apa lagi larikkkkkk la.. Sapa perenah tengok?




Previous
Next Post »
13 Komentar untuk "Ke Festival Layang-Layang Sedunia.."

Kancil pernah tinggah di Pasir Gudang...tapi ndak pernah datang lagi ke Muzium Layang2...huhuhu..apapun dah tengok nie...dapat gak merasa orang kata

sy xpnh tgk tp teringin nak tgk sbnarnya sbb mesti best kan.. cantik2 wau..

kak fieda tak pernah tgk pesta layang2 gini...sue tak main sekali ke layang2...?heheheh

menarik je tgk byk layang2 yg macam2 design tu kan. tapi sayangnya musim hujan pula...

jannah tak pernah pegi lagi. padahal duduk dalam johor jer kot. hehe. asyik terlepas jer. huk2

pesta layang2 antarabangsa ke ni?? seronoknya.. mesti banyak hasil seni layang2 yang kretaif dan cantik2 kan..

tak pernah pergi pun....
mesti best kan..

tak pernah gi festival layang2.hmmmm..zaman kecik2 dlu selalu main layang2 kat padang skolah.hehehe...gambar bentuk love banyak.sweet

wah... festa layang-layang? CKJ baru tau..

dekat sini jugak ke ciksu yang terjadinya ribut sampai terbalik khemah

bestnye..dulu kecik2 je main layang2 ni

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF