Saya Telah Diserang


 
Pertama kali kena tahan di wad. Kenangan awal tahun 2012 dan akan diingati sampai bila-bila... Sakitnya kene inject....huhuhu


SAYA TELAH DISERANG.. haa biar betul.. dengan sapa? sebab apa?



Ya, memang betul tapi bukan kena serang dengan seseorang tapi diserang dengan penyakit MIGRAINE yang sama sekali saya tak menjangkakan akan terjadi pada diri saya. Segala-galanya bermula pada pagi subuh 31-01-2012. Saya ingat sakit kepala biasa. So telanlah panadol xtifast. tapi tiada kesan apa-apa juga. Masih sakit dan lebih parah muntah juga terjadi. Berlarutan sampai malam hingga muntah seharian hari itu.

Dua kali saya dimasukkan ke wad kerana kurang air dalam badan dan sakit teramat sangat. 


Yang pertama pada jam 12.00 malam tanggal 01-02-2012. Saya dimasukkan sebotol air dan diberi dua suntikan tahan sakit sebab ubat tiada kesan.. Sebelum dimasukkan ke wad saya telah muntah lebih dari 15 kali. Bayangkan. Apa saja yang masuk ke dalam mulut mesti akan keluar balik walaupun hanya air kosong. Lembik saya dibuatnya.



Dibenarkan balik dan dibekalkan 3 jenis obat ini untuk ditelan tahan sakit kata doktor..

Pada 03-02-2012 saya diduga lagi. Ingatkan sudah ok walaupon kadang-kadang kepala masih lagi berdenyut-denyut. Rupanya sekejap sahaja. Jam 1 pagi sekali lagi saya diserang. 


Rasa macam nak pecah saja kepala ni. Dengan mata tak boleh nak buka dan nak berjalan pon tak boleh sebab akan terasa sakitnya kepala bila bergerak. Bayangkanlah.


Dalam hati macam-macam saya fikir. Adakah saya kene kanser otak? sebab sakitnya saya dah tak mampu nak tanggung lagi. Terus suami hantar ke hospital dan di masukkan ke wad. Kali ni kene tambah 2 pain air dan kene satu injection lagi. Sesekali doktor ada masukkan ubat tahan sakit. Bila dah ok boleh keluar. kali ni baru terasa kepala kosong dan ringan semula. Walaupon mata boleh buka tapi still kabur-kabur lagi .


Hampir setiap malam tidur saya terganggu dan hampir setiap malam jugalah saya menitiskan airmata menahan kesakitan itu.

makan obat ni pula setelah obat diats ok tak ok aje. Hidup macam tak sempurna bila kene bergantung dengan obat saja...huhuhu

Selama ini saya hanya mendengar cerita dari kawan-kawan yang migraine ni bila kena memang sakit sangat-sangat sampai dah tak boleh nak buat apa. Kepala asyik berdenyut-denyut saja.

Sekarang baru saya tahu keperitan migraine itu. Hingga saat entri ini ditulis saya masih lagi merasainya. Kesan dari migrain itu mata kiri saya menjadi kabur dan  selera makan saya pon semakin kurang kerana kesakitan yang teramat-amat sangat..


p/s : ada sesiapa penah kene migraine tak.. jom share apa2 petua dengan saya, boleh?





Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Saya Telah Diserang"

sy xpnh lg jd cam sue ni tp mmg saya tau migrain tu sakit amat kpala... pe2 pun sy doakan mg sue cpt smbuh spti sediakala..

bahaya jgk kena migrain ni..pernah la kak fieda dgr cite dari kwn2..mmg perit bila migrain dtg menyerang..sabor byk ye sue...dugaan dari ALLAh tu..

bahayanya...hmmm..yang pening pale bese pon tak tahan,inikan lak migrain.takde penawar ke ek??

pernah, lamer cuti x msk opis. sampai la dr sarankan wat MRI... ngeri kalo diidngatkan. hu3
ps: tc yer :) & selamat kembali

hebat ujian yang sue hadapi ni..semuga tabah yea..cuba lah gugel experience org yg pernah kena migraian ni..akk pernah dengar tentang daun sambung nyawa boleh jadi penawar migrain..cubalah..

Saya faham apa yg telah anda alami

lama saya pernah mengidap migrine
sampai tahap hatuk kepala kat dinding sakitnya...
keluar masuk wad tu biasalah
tiap2 bulan jumpa pakar kat HTAA

tapi kini telah pulih sepenuh dan x pernah kena dah sakit migrine ni

Al Hamdulillah, boleh cuba cara kat blog saya tu
mana tau ianya serasi

Ye ke macam tu skali? Saya skrg ni dah seminggu sakit kepala. ntah2 migraine. Tapi tak gi klinik pun.. acekonon mcm tabah kot. heheh.

assalamualaikum...moga cpt2 sembuh yer...:)

kesiannya... baru dpt baca entry ni.. harap cepat sembuh.. mekchu tak pernah kena migrain.. sakit kepala biasa pun rasa mcm nak sepak org.. ini kan pulak migrain.. semoga cepat sembuh dan kembali sihat ceria.. amin...

salam,saya pun kdg2 kne jgka migrain ni.especially bila pnat,stress,byk berfikir ke..sblm ni saya jumpa doktor,doktor bg ponstan(mefenemic acid),tp just guna kdg2 je.

tips kalau nak kurangkan/hilangkan migrain tu, bila kena tu, cuba tahan nafas seberapa lama yg boleh dan hembus. cuba buat beberapa kali.migrain ni berlaku sebab salur darah kat kepala kita tu spasm(cramp/kejang)dan darah xleh mengalir dgn baik.jadi,bila kita tahan nafas, karbon dioksida akan bertambah dlm darah..so,karbon dioksida ni akan sebabkan salur darah yg spasm(jadi smpit)mengembang(vosodilate) semula..

huhu,cm pnjgla plak.haha.btw,awk bolehla mencuba ya..:-)


Petanda Terkena Santau,sihir dan saka

wow..cam ngeri saja...
moga sis cepat sembuh yer .... ;p

baru baca.. teruk jugak yer.. kene migrain ni.. sy pernah jugak sakit-sakit kepala ... tp xtaulah migrain atau bukan.... jgn darah tinggi sudah huhuhuhuh

Myra tak pernah kena tapi bila tengok rakan opis kena migrain, adehhh!! terus rasa sakit jugak..

wani xpenah jdi..bahaya juga dgr...dgn kesakitan melampau tu...opismate wani ada la migrain...penah tgk dia jd migrain ngeri rasa

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF