Jom belajar buat ikan kering sendiri, nak?

Apa yang nak lelong-lelong ni...heheAda jualan penghabisan stok ke...haha.. Tak da lah ..ni haa ..Ikan temenung @ kembong ni sekilo RM4.50 ja..tempat korang sekilo berapa?


Ini ikan peberet sebelum,kini dan selamanya...banyak-banyak ikan..ikan ni jadi peberet..ape la taste saya ni kan..tak high class langsung.. kah..kah..kah.. gelak la sepuas hati korang.. tak kecik hati pon....

ikan temenung batu.. saya amik dalam 2kilo..mak aii ..banyaknya...nak buat apa banyak-banyak..dok 2 orang ja kan...


Nak tau.. jom tengok dan baca sampai habis noh ...



 Ikan temenung tadi di belah belakang...macam picca kat atas tu ...ala senang je kan ..korang pon selalu buat kan (",)

 Jadi lah macam tu..belah cantik-cantik tau ..tak rugi pon ..sian kat ikan tu ...dia pon nak la juga melawa kan....hehe..dan buang segala isi perut yang ada...
Tu dia aih....dah siap pon..bila dah siap macam ni boleh lumur dengan garam.. agak-agak la ye.. takut kalau terlebih letak masin pulak nanti.


comey tak...hehe... saya buat dalam sekilo lebih juga la..separuh lagi simpan tok buat gulai plak.. saya nak buat apa sebenaqnya ni... 

haaaa.. jeng.. jeng.. jeng...


Haaa...bersiap sedia untuk ber'jemuran' di tengah panas... hehe.. ni lah hasilnya.. banyakkan.. nampak kuning-kuning tu.. siap da telur lagi kembong batu ni..kali ni dapat banyak yang da telur ..


Ada sesiapa nak order? tempahan di buka sekarang.. kih.. kih ;)


Previous
Next Post »
13 Komentar untuk "Jom belajar buat ikan kering sendiri, nak?"

ikan temenung batu??
siyes x pnh dgr pon nama ni.. n lya pon xknl ikan.. ikan bawal, pari, n y simple2 knl la

ala ciksu.saya kureng la bab ikang kering ni.memang tak makan pon.hehehe

wah ciksu kemain suka dengan ikan kembong yea? jannah tak leh makan sgt ikn kembong elergic resdung. kalau makan kompom gtal2. tapi peberet tunang jannah tu/ hehe

kalau ikan termenung batu tak pernah dengar,...
kalau ikan termenung biasa tu haga dia RM7 sekilo...time murah lah....
kalau tak mahu RM10...

banyaknya.. nak buat ikan masin ker?? hihihihi.. ingat nak buat laksa td..;p

dila suka ikan kering....mkn time nasi pnas2 sedap:)..rajin ciksu:)

mcm ikan kembung.. ingatkan nak buat laksa..

ooo..cik sue wat ikan masin...

wah rajinnya... saya mls sbb kurg minat mkn..hihii

nak tiru ciksu buat ikan kering sbb rumah kami hari2 makan ikan free jer!hehe..

rajin cik sue buat ikan kering ye.. Cik Sue, letak garam tak tu?

hebat siap buat ikan kering sendiri
hehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF