Musim Rambutan Datang Lagi


Dusun yang luas, penuh dengan pokok buah-buahan dan di tepinya pula ada deruan anak sungai yang mengalir, sambil duduk dalam 'dangau' menikmati keenakan buah-buahan.....eeemmmm, tak dapat bayangkan.. : ) alangkah indahnya .. 

sekarang ni musim buah-buahan. best kan. dapat makan buah-buahan tempatan. suka..suka..
sebut mai buah apa yang tak sedap dimakan....alaaa kalau dah nama buah mestilah sedap, manis-manis, kelat-kelat, masam-masam semua ada ghasa kan ..yer idok... :))

Cer tengok laki bini ket bawah tu...ada gaya tak :)

Dari raja buah sampai yang sekecik buah cermai..semua menyelerekan...dah kecur ayaq liuq dah ni dok bercheghita..

sesape yang ada dusun jangan lupa ye ajak kawan-kawan pergi meghasa..hehehe....semua tu rezeki dari ALLAH...

Oh ya...sebelum tu nak la tanya kat korang...penah dengaq ke pasai rambutan bakaq? Macamana errrkkkk....? atau rambutan terbakaq? eeemmmm...guano tu...sapa nak jawab ....

Ghasanya ket sini ado jawapannya cer klik tengok ropenya....hehe :) Dan hasilnya, alhamdulillah...

Dari kosong sampai dah penuh raga merah tu...cayalah.. ;)
isinya tak yah dok habaq memang sedap...lagi sedap dari yang dok beli sebab ni fresh punya ...betul...betul... 

 Sedap ke jem rambutan? Sape tahu buat jom share ket inbox..nanti ceq p terjah ... :)  

Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Musim Rambutan Datang Lagi"

As'kum Qasehnya Rania waduhhhh kecur di buatnya... mujur rambutan tu tak terbakar hehehhh tq so much dik.. cayang dia.. :)

rambutan feveret akk.tapi beli ajelah..takde dusun.dapat yg fresh sebakul sorang makan habis kot..hehe

Salam sue.Bestnya da dusun buah-buahankan?Puas mkn!

Kat kg k.atie ada sepokok jer pokok rambutan..lom berbuah lg

kalau musim rambutan time bulan pose mmg jenuh nak habiskan.

tetibe tringin mkn rmbutan..hihi

Amboi tak tahan kak M tgk buah rambutan merah2 tu..

seadpnyaaa...tingin buah2 dusun ni.

rambutan bakaq mmg x pernah dgr jauh sekali nak makan .. petai bakaq penahlah jugak dgr dan nampak .. tp x pernah makan..

Assalam, pergh banyak tu.... yang nie jenis yg manis tak... aku lebih suka rambutan yang manis... hehehe

x makan lagi moktam tahun ni =)

hai..da rupe cam okey rambutan..salam kenal..kite da follow..

rambutan ni mmg sedap, tp jgn makan brlebihan.... hehe kalu KA leh hilang suara penangan rambutan ni

sedapnya rambutan..... masz suka rambutan gading yg kaler kuning tu isi bulat2, nyum nyum...

banyaknya rambutan...qaseh ada kebun ke?

banyaknya rambutan sampai penuh raga hihi

rambutan ni fav saya n alisha :-)

kat umah ni pun ada rambutan tak termakan dah sbb bulan ppse ni..

banyaknyeee buoh muktan. hehe. baklah sini sket. ;)

Sekarang juga sedang musim rambutan, banyak dimana-mana ada

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF