CornFlakes Ranggup


Alhamdulillah.. berkat kegigihan dan kesungguhan.. akhirnya, dapat siapkan lagi satu jenis beskut ghaya...he3

kueh saya menjadi sebab Dato` Ct teman semalam ..hik3

Masa tengah Bw terjumpa resepi ni...sebab mudah dan senang...simple...
tapi saya terlupa kat blog mana.. >>> sory <<<

Jom tengok..

Bahan yang diperlukan:
  • 250gram mentega 
  • 250gram conflakes
  • 3/4 cawan gula ising
  • 2 cawan tepung naik sendiri
  • 1 sudu kecil esen vanila
  • 1 biji kuning telur
  • ceri merah dan hijau secukupnya
  • mangkuk kertas secukupnya
ini je yang mampu untuk dibawa pulang ke kampung

    Cara-caranya :
    • pukul mentega dan gula ising
    • bila dah sebati masukkan kuning telur dan pukul lagi
    • kemudian masukkan esen vanila.
    • Masukkan tepung naik sendiri dan cornflakes(cornflakes diramas-ramas kasar) gaul hingga sebati dengan menggunakan senduk kayu.
    • isikan ke dalam mangkuk kertas dan taburkan dengan hiasan ceri hijau dan merah yang dipotong dadu....
    • bakar dalam oven yang telah dipanaskan dengan suhu 170c selama 2ominit...
    dah siap..jom balik kampung =)
    Ho..ho...ho..balik kampung..
    Ho..ho..ho..balik kampung
    hati girang ...





      Previous
      Next Post »
      6 Komentar untuk "CornFlakes Ranggup "

      rajin betul akak buat kuih ye.. :)

      baru je dok citer kat kakak ika pasal biskut nie semalam.huhu

      assalamualaikum qaseh...wah sedapnya kuih ghaye tu boleh la dtg umah nanti...:)

      wah..sedap ni..kak fieda pun buat jgk..

      siap kongsikan resepi tq²...

      akak kerja kat klang jer.. bukan dok klang hihihihihi...

      sedapnya..sempat lagi x kalau nak buat??

      Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

      Terima Kasih Sudah Berkomentar
       
      Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
      Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF