Kueh Cara Manis Style Kak Sha ....

akhirnya berhasil juga kueh cara ini ...



tinggal beberapa hari saja lagi Ramadhan 2012 akan melabuhkan tirainya...

cepat je masa berlalu...kan =)
ntah tahun depan dapat lagi bertemu Ramadhan...
saya pon belum pasti..
mudah-mudahan masih diberi kesempatan untuk menikmatinya...
InsyaAllah ....

Macam biasa la...
nak share makanan lagik..he3
pengenalan ada 
sini

Kueh Cara Manis... 
nak resepi sila klik  
sini 

senang je nak buat..lebey kurang macam buat 
kueh ketayap...
sapa biasa buat tahu la kan...he3 


 
 part yang paling hangin ..bila nak kecik kan apinya..
betul la..kata kak sha..memang menguji tahap kesabaran di bulan puasa gini...
nasib baik semangat..
 Malaysia Boleh 
tuh masih menebal..

Dan, 
akhirnya..
berjaya la juga membuat
Kueh Cara Manis 
walaupon hakikatnya tak la manis sangat... 
untuk dijadikan
manisan berbuka puasa laki binik bujang hari nih ..hew..hew...

pirst time buat kueh cara manis nih.

..sebab baru dapat acu..hehe

lepas nih boleh buat kueh cara berlauk pulok..suke..suke..

dapat la stau pinggan kecik tu..cuma kureng manis sikit...lain kali cuba lagi..
 Oh ya...adunan saya kurangkan...
cukuplah hanya untuk 2 orang makan ...hehe


!!!!! Selamat Berbuka !!!! 


*pembetulan*-hari tu saya ada cakap yang harga acu kueh cara tu samakan..
hakikatnya tidak sama...silap tengok..hu3..
harganya ialah RM 17++..
so, saya amat berpuashati dengan apa yang ada ...

 

Previous
Next Post »
8 Komentar untuk "Kueh Cara Manis Style Kak Sha ...."

cuci mata kat sini..
takleh nak makan lagi..huhuhu

lain kali boleh buat bnyk2 bagi pulak jiran makan...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/08/menu-idaman-di-bulan-ramadhan-2.html

assalamualaikum Qaseh...wah sedapnya...:)

rajinnya buat .. akak suke cara lauk .. cara manis kurang sikit...

sedapnya... adehhh mcm2 makanan plak nampak kat sini... hihii

sedapnya... adehhh mcm2 makanan plak nampak kat sini... hihii

KUih cara berlauk, Ros suka sangat!
rajin ye buat kuih2 ni :)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF