Resepi Kuew Teow Goreng Kupang

Salam berpuasa.. 
Petang semalam u all masak apa yer..
sebok je nak tahu menu orang lain.. hehe..
 ye la lain orang lain menunya, lain resepinya..
nanti boleh tukar-tukar resepi pulak kan ..
 betol tak?

ceq biasa la.. 
simple, mudah lagi senang.. 
aci pejam mata pon dah siap ..haha 

ye ker !!
nampak tak kupang tu..panjangnya..hehe
  Bahan-bahan:
  • 1 bungkus kuew teow halus
  • isi kupang
  • 2 biji telur  
  • cili kisar 
  • kicap
  • bawang putih -tumbuk 
  • taugeh
  • kucai
  • garam secukup rasa
Care-carenya :
  • tumis seperti biasa yang u all buat kuew teow goreng ...hehe
  • ciksu buat ikut sedap mulut nak makan je...
  • bila siap boleh dihidangkan bersama cili kicap atau cili jeruk ....
untuk 2 orang laki binik bujang makan ...jadilah yer 

tauge dan kucai yang segar bugar =)
  • Tauge nih banyak khasiat tau ..semua pon tahu kan..mengikut fakta bukan saya kata yer, wanita yang mengambil taugeh secara kerap dapat mengelakkan daripada kanser payudara, simpton pra-menopaus dan gangguan akibat menopaus.. Juga baik untuk kesuburan =) 
selamat berbuka =)
  Daaa ^___^




Previous
Next Post »
11 Komentar untuk "Resepi Kuew Teow Goreng Kupang"

sedapnyeeeeeeee. mane nak cari kteow halus tu ehhhh. pyh benor nak cari sini. ;)

sedap2.. xsabar nak balik rumah ni..
setuju part khasiat tauge tu..tapi mostly kawan perempuan xsuka makan..

Lagi suka kerang berbanding kupang.

fuhhh.. menyelerakan..

*btw, semoga cepat dpt baby yg comel dan sihat insyaAllah :D

amboi terliur dibuatya...
semalam masak tom yam dan buat dadr telur maggie/ala2 macam mertabak maggie pun iyer jugakk hahahaha

Amboi Sedapnya..Ari tu M wat Kue teow kerang je...

ciksu..sini susah nk dpat kupang le...sedap nampak..

sedap hokay....mengugat iman ni haha

sedapnya kuew tiew gan kupang...biasa orang ltak kerang...mesti sedap..

argghhh...tidak..............menggoda betul la..dh la feveret ni..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF