Wow Udang galah

Udang galah memang my peberet dulu, kini dan selamanya.. sebab isinya sedap sungguh-sungguh.. kan.. kan..
nampak tak teluq-teluqnya itu... ;)
ni aktiviti memancing dengan kekasih hati di kolam kat area Perling, Jay Bee..
dengan tujuan untuk mengisi masa terluang dan meluangkan masa bersama ..:D

Hasil mancing sikit je sebenaqnya.. boleh la dua tiga ekor sejam.. sejam dua tiga ekor yer...
hanya orang betol-betol sabaq macam assbenn saya boleh lah mancing..
saya??
sory.. tolong angkat udang je...

sejam kena bayar berapa ntah.. sudah lupa ...
mancing la sampai lenguh tangan-tangan tuh.. tunggu udang kena umpan.. B-)

Yang lain semuanya beli je kat tokey tuh sekilo RM30 
yang hidup yer.. pastu dia campur la sekor dua yang nyawa-nyawa ikan.. bagi berat sikit katanya.. haha.. main tipu yer ...
tak pa ada ubi ada batas ada hari kita balas...;))

besaq ada kecik pon ada teluq juga ada..hehe
siap sedia mengaturkan diri ...:)
Nak buat..Tempoyak Udang Galah.. peberet kekasih hati.. Ciksu pon suka.. memang sedap ...

Nanti-nanti lah kalau ada masa terluang buat entri masak-masak pulok yer ;) ini pengenalan je.. hehe

Sapa suka udang galah jom share ket bawah ;)


Previous
Next Post »
21 Komentar untuk "Wow Udang galah"

Dah lama tak makan udang galah ni ;)

Sedapnya kalau dapat buat masak lemak ke...heheee

udang galah sedapnyer hihihi...beso2 pulak tu puas klu dpt mkn

wahhhhh dap nyer.... siap dgn telor tu, mesti super nyummeh nih...

suke jugak makan, tp jarang beli .. dulu masa mengandung jiran pernah bg adelah dah bergoreng dalam 6 ekor beri² sy makan berselera.. sekali mak saya kata udang galah ni tajam x elok sgt mkn masa mengandung erkkk.. terkedu sy.. semua dah selamat masuk perut..;p

wah..sedap tu cik sue udang masak tempoyak..

seafood lagi? sama la kita allergic. huhu..

Salam Kenal,
Me folo kamu juga yea!
thx sudi singgah blog saya

Selamat Berpuasa!
nnt kite jumpe lagi ya!

pst: suke udang galah.. sedap kan.. kalo dpt yg fresh wat gulai lemak udang, pergh! terangkattt habis!

ika xbleh makan seafood. hukhuk
besarnye udang tu ^^

my faberet tu..
goreng pedas sedap tu..

wooww blog dia cite pasal makanan je.. best2..

sedapnye...lama tak makan udang galah, dulu ms arwah abah ada lg dia rajin la menjala udang kat sungai...

tak pastilah tajam macam mane ... makan sikit takpe kot kalau mengidam masa mengandungkan .... hihihihi ... janganlah bantai sampai makan satu periuk.

tempoyak udang galah tu cemana ciksu? Share la. Saya ni pun peminat tempoyak.

bestnya udang galah...masak lemak sedap jugak hihihi

waaaa. bestnyeeeeee. slurppp. suke jugak udang tapi tak pernah mkn lagi yg galah ni. ;)

Udang galah yg segaq ni Kalau buat sambal Tunis sedap ni..

akak dah beli..belum masak dan rasanya hari ni mak akak tolong masakkan...x sabar nak balik seremban..

ciksu...kalau x dapat up entry hari2 buat seminggu sekali pon ok..samalah akak, kadang2 x ada idea..senyap ..kadang2 bz dan kadang2 malas..ikut mood juga..ciksu buat entry resipi pon ok per...yg penting n resipi dr ciksu..share dgn kawan2...bagus tau

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF