Buah Naga Ayah Berbuah Lagi


Dragonfruit atau bahasa melayunya buah naga.. enak dimakan begitu saja..

Kalau naga merah sedap juga dibuat jus sebagai pembasah tekak.. layannnnn..

Tapi ini kesah pasai si Naga putih.. ;) dapat sebiji je.. ayah bagi hari tu.. sebab hasilnya tak banyak pon.. cukuplah sekadar untk merasa hasil titik peluh ayah dan adik-adik kat kampung.. inilah hasilnya bila rajin berbudi pada tanah.. kan..


Ada sesape tak suka makan `dragonfruit`?


Tengok la isinya.. memang sedap dan manis *-^


Potong kecik-kecik atau..


Makan bersama Kek Coklat Kukus.. 

Selamat menjamu mata.. tata.. titu..


Previous
Next Post »
16 Komentar untuk "Buah Naga Ayah Berbuah Lagi "

salam kenal...lalu singgh sini..nati jgn lupa folow molow sy punyer blog lak erk...:)

saya suka saya suka!!
erm,sodapnyaa...:)

selalu buat jus je buah nie..baru laku..hhheh

x makan buah ni sebab banyak sangat biji..... haha

erm, betul ke buah tu boleh makan ngan kek coklat kukus tu?..

kek coklat tu menarik pulak nampak..

sedap...saya lagi suka yang ungu dari yang putih..:) lagi-lagi kalau sejuk...sedapnyaaaa.

sedapnya nak2 dapat yg fresh camtu lg suka

amboih sedapnya nampak dragonfruit tu...

mak sy suka makan buah ni tp dia suka yg warna merah...

Seronok bila dapat makan hasil sendiri kan ;)

Tambahan kalau buahnya manis ;)

Fav sy n anak... Suka yg merah lg dr yg putih

Rasa macamana ek dragon fruit ni? Tak pernah rasa - haha saya durian, manggis dengan salak pun tak makan.

suka mkn buah nie, tp lagi suka yg warna merah..mkn dgn ice cream

Cik Su, Ros memang suka buah naga tau.. kenal buah naga ni pun kat Johor, masa baru kenal ngan asbend. hihi.. tapi, selalu makan yg merah, tak pernah makan yg putih ni.. Rasa dia sama ka Cik Sue?.. Syoknya ada pokok sendiri, bila teringin nak makan ja p petik terus..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF