Jom Menyicah...


Balik ghaya baru-baru ni.. banyak buah-buah kampung kat belakang ghumah menjadi.. ada buah naga sebiji dua, buah mata kucing, nangka madu dan yang paling ciksu suka pelam epal.. pokoknya betol-betol depan rumah.. hehe

Alhamdulillah... rejeki.. dapat juga bawa balik ke rumah buat bekalan.. hehe..

ala sembilan bijik aje pon yang sempat petik tengah hari sebelom bertolak balik hari tu.. jadi lah, dari nak kena beli kan..kan..kan


Isinya memang rapuh, sedap, tak berapa nak masam sangat.. boleh cicah `garam belacan`.. bahasa orang kedah.. tempat lain i don`t know..

atau sedap juga dibuat `kerabu mangga`.. woohooo..

tapi ciksu..

buat.. 


Cicah garam belacan semalam.. haha..

kuah rojak tue ciksu beli dekat R&R Dataran Sungai Perak.. dekat R&R Bukit Gantang pon ada jugak.. buatan orang peneng..

Ada besar, ada kecik.. ada yang pedas dan ada yang original.. pedas tak la pedas sangat.. bolehla.. so, pilihlah sendirik.. siap bagi kacang tumbuk yang ditempek tepi bekas tue..

mmm.. nak apa lagi, semua lengkap.. tunggu nak nnngap aje..
















Amacam.. ada yang telan ayaq liur tak pagi-pagi nih..?? hehe

Layannnnnn..   



Previous
Next Post »
30 Komentar untuk "Jom Menyicah... "

bukan setakat tertelan air liur... tercekik sekali...

pelan epal mmg terbaik...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/09/kenalilah-bapa-anda.html

walopn eB x suker buah msm tapi eB suker bau buah tuh... kecur liur :)

Kembang pipi tengok gambo.. huhu cair liur hehehe thanks wish besday hannah

sedapnya mencicah.. Tapi, kalau ROs suka kuah rojak Mak Bee tu :)

nyum nyum sedapnya mangga cicah kuah rojak tu...

aduh.... ni betul2 melilih air liur nih..

dah kecur air liur tgk pelam tu

ish...betul2 buat akak yg mmg suka mencicah nie..terliur tau...

Ciksu... slurrppp.... terliurnya saya... *drooling.

Masa raya ari tu, kakak ipar ada bawak balik buah pauh yg mempelam kecik2 yg bleh makan dgn kulit tu. MasyaAllah... Sedapnya la... Teringin nak makan cicah2 dgn kuah rojak ni, tapi kacang saya elergik la masa peknen ni. Angin satu badan. Huhu... Uihh.. sedapnya...

sue...

akak pose hari ni....
jangan lah tayang...

kat umah akak pun banyak mempelam ..
tengah lebat berbuah

Adeh, sambil tengok sambil telan liur...
Gulppp sedapnya :D

wah..xtahan tngk..meleleh air liur je..sedapnye

alahaiii... meleleh sudah air liur ku ini...hukhuk

sedapnya..ni yg mula nak mengidam ni.hehe

kalau saya ni memang dah selamat buat kerabu mangga...sedap :p

kalau kat tempat sy panggil mancuk.he3..terliur tgk mangga tu..

Ya Allah... kecur liurku! Kalah2 orang mengidam nih... nak buat cemana nih?

aritu baru makan kedondong cicah kicap + gula + garam . sedap!

TERLIURLAH JUGAK DIBUATNYA...

TD MASA HANTAR ANAK, PENGASAS TASKA TU PUN SEMPAT BG MANGGA PETIK DEPAN TASKA KIKIKIKIKI

wah...sedapnye ciksu oi...kejur doh air liur ni..cicah ngan colek ...

sedapnya cicah..oppss puasa..^^

p/s: sori dear. raihan xde amik tempahan buat bnner. :)

Salam..dtg nk join mkn pelam..hihi

saya meleleh2 air liur nmpk gmbr pelam nie.
slalunya cicah ngan garam.

huhu sedapnyer dh lama xmenyicah ni

Mempelam epal yang separa masak memangla tersangat best.

telan air liur kak fieda..ye mmg cicah mak bee sedap..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF