Jom Tengok Buah


Selalu u all beli atau memang ada kebun sendiri..? Sekilo pon mahal kan.. Kadang-kadang boleh mencecah sampai RM7 sekilo ...

Ciksu pon bernasib baik sebab Mak Lang ada tanam sikit-sikit kat belakang rumah dia.. cukup lah sekadar untuk santapan anak cucu, sedara mara dan jiran tetangga untuk menjamah sebiji dua.. hehe


Buah Salak ni memang sedap kan.. Boleh makan macam tu saja bila masak atau boleh di buat Jeruk Salak juga..

Rata-rata negeri ada juai jeruk salak.. bezanya cuma murah atau mahai je (per gram).. paling femes bab jeruk-jeruk ni ialah Peneng..

Peneng kan terkenal dengan kepelbagaian koleksi jeruk-jeruknya.. boleh cari area Sungai Ara, kawasan jeti atau di mana-mana saja anda berada pasti jumpa orang juai jeruk salak nie.. 


Tapi ciksu lebih suka makan begitu saja.. lagi sedap.. ghasa keaslian buahnya...



Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "Jom Tengok Buah"

kita pun suka mkn macam tu jer.best dijadikan jajan for kunyah2x..hehe

Dulu masa tak reti makan, lepas buang kulit bersisik tu, terus je ngap. Rupanya kena buang selaput nipis yang transparent tu. Patut le dulu bila makan tak buang selaput tu rasa kelat je.

sedapnye jeruk buah salak....yummmm

ooo gini rupanya llu mkn yg jruk..hehe

2 cubitan kt sini ;-)

buah salak...sedap...kt rumah mak sedara wani pun ada tanam..banyak...dia buat kebun salak :)

kalu dpt mkn jeruk salak best ni :-)

BERTUAHNYA CIK SUE ADE MAK LANG YG ADE POKOK NI .. SAYA KALAU TERINGIN NAK MAKAN .. MEMANG KENE BELI HUHUHUHU

syoklah kalau tanam sendiri... sedap...suke gak makan buah salak...

hihi..first time tengok buah ni.. selalu tgok yg dah jadi jeruk je.. kesian kannnn?.. hihii

M tak berapa suka sangat buah salak ni...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF