Oreo Cake


Semalam try buat Oreo Cake..
atau nama melayunya
Kek Oreo

Senang je nak buat Kek Oreo ni
:D

Jom try buat nak..
dah la senang nak buat
hasilnya sedap pulak tu :)

Tak rugi mencuba. 


Resepi amik dari blog CMG


Bahan-bahan


250gram mentega
135gram gula halus
5biji telur Gred A (asing putih dan kuning)
135gram tepung gandum
2sk baking powder
1sk esen vanila
10keping biskut oreo (kisar halus)

Caranya
1- Ayak tepung gandum dan baking powder selepas disatukan..  

2- Putar mentega dengan setengah bahagian gula halus hingga putih.. kemudian masukkan kuning telur 1 persatu.. putar hingga kembang.. 

3- perlahankan speed masukkan tepung sikit demi sedikit.. gaul rata dan tepikan 

4- Putar putih telur hingga berbuih kemudian masukkan baki gula halus dan putar hingga kental 

5- Masukkan putih telur dalam adunan mentega tadi dan gaul dengan kaedah kaupbalik 

6- Kemdian bahagi kepada dua adunan. satu adunan asal, satu adunan oreo yang dikisar 

7- Sudukan ke dalam loyang yang siap disapu marjerin dan bakar dengan
 suhu 175c selama 45 minit. pastikan oven sudah dipanaskan terlebih dahulu. harap maklum ;)

Selamat menjamu mata *-^



Previous
Next Post »
18 Komentar untuk "Oreo Cake"

wahh..sedap tengok kek oreo..pasti sedap..:)

TAK MAKAN PUN SURE MASUK MULUT SEDAP :))..

aduh.. tergoda dgn kek ni.. sedapnyaaaaa.. btw, singgah utk follow semula.. salam kenal buat empunya blog.. ^_^

tak menahan sy tgk siap oreo x buang krim cik su letak atas kek tu hihihihihi.... mesti sedappkan...

Wah! Nampak cam best la..mesti sedap tu

senanglah pulak ada masa nanti leh ty nih... tapi la ni oven plak rosak huhu

nampak macam sedap dan senang nak buat. hehehe...

Nak makan tapi malas nak buat...huhuuu :)
Sedapnya tengok..

alaa , dah la tak makan apa lagi harinie..terliurnya nak makan kek nie , mesti sedapppppp

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF