Resepi Cekodok Pisang Ala Sate





Jom buat Cekodok Pisang, nak.. selalu dok makan masa kecik2 dulu kan.. senang dan simple.. adik2 sekolah menengah pon boleh belajaq buat.. hihi

Bahan-bahan



pisang wak secukupnya
tepung gandum secukupnya
garam halus secukupnya
telur 


Kekdahnya

1- Amik pisang gelek-gelek kat tapak tangan. dah siap gelek buang kulitnya.
2- Lecek pisang tadi sampai selesai.
3- Masukkan telur dan garam sesedap ghasa. teruskan kerja lecek melecek yer =)
4- Masukkan tepung gandum secukupnya..saya letak ala kadar je tepung tu sebab nak ghasa pisang yg lebih..
5- Dah sebati, goreng sampai masak.. macam gambar tue.. 
6- Kemdian cucuk la kat lidi sate.. tak ke menjadi `cekodok pisang ala sate`.. hahahaaa



Perhatian: 

Selalunya resepi yang saya sediakan adalah untuk 2 orang makan je.. sukatan semua saya main ikut sedap ghasa.. kecuali untuk kek atau beskut memang akan ikut segala sukatannya.. saya tau uols semua pandai kan :)
 


Previous
Next Post »
7 Komentar untuk "Resepi Cekodok Pisang Ala Sate"

tba2 lapar cekodok lk dah ni.hehe

Oh sama la kan mcm buat cekodok pisang then letak lidi je

cekodok pisang senang lagi kot. kakak saya suka letak soda bikarbonat. lag gebu. tp saya ttp suka makan yg biasa2 je.

qalief kalau cekodok pisang ni suka sangat la dia hehe

rajinnya cik sue buat minum pettang gini.... samelah saya kalau masak pun ikut citarasa utk 2 org semua main belasah jer kikikikikiki

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF