Sawa Atau Ciku.. U all panggil apa?

Sawa atau ciku..

Cheq nak bawa u all usha-usha kebun belakang rumah cheq yang kebetulan ada pula buah.. Semuanya hasil kerja ayah dan adik-adik.. sebab dorang semua lelaki.. saya sorang je anak pompuan.. hehe

Ada sesiapa yang tak kenal dengan buah sawa nih.. hahaa, mai sini nak habaq dan tunjuk sekali yer..

Isinya sedap dan manis-manis yer kalau dah masak. kalau tak masak ghasa kelat-kelat sikit kan...


Amacam, ada nampak dengan jelas tak...kebun nih kecik je pon..cuma ada pokok manggis yang hanya mengeluarkan bunga saja setiap tahun, ada pokok limau purut, ada pokok limau nipis, ada nangka madu, ada bunga kantan, ada sireh, ada mempelam epal, ada pokok janggus atau pokok gajus juga bak kata pak astroku `macam-macam ada`...hehe

Dok kampung bestkan...nak apa petik je... janji ghajin berbakti pada tanah.. insyaAllah.. murah rezeki dari ALLAH....


Cuba perati tengok banyakkan buah sawa yang berbuah.. alhamdulillah rezeki...


Haaa.. tu dia.. ada lagi... sejuk je berteduh bawah pokok sawa tu.....jom p umah ciksu nak..


mereka adalah seibu sebapa :)


Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Sawa Atau Ciku.. U all panggil apa?"

wahhh bestnya ad susun buah-buahan ni ;D
xpyh susah2 pergi beli kt kedai lgi..

Tak pernah dgr plak buah sawa, ciku pernah la haha

buah sawa. tak pernah mkn lagi. ;)

cek panggil buah sawa...sedap3 hehe

lama dh tak makan buah ciku ni...kat umah mak ade pokok ciku ni...tp tiap kali balik selalu xsempat nk makan...

mak panggil buah sawa
nenot panggil ciku..

wah banyaknya buah.. seronok ada kawasan camni.. :-)

sy panggil buah ciku :-)

*pasal cashout nuff tu, bila2 pun blh cashout.. nak tunggu sampai byk pun blh.. minimum blh cashout 50.. dia akan tolak rm1...

meriahnya macam² pokok buah ader yer.. pokok gajus pun ade .. teruja nya .. kalau lah ade kesempatan nak jer ke kg sue.. (tak malu btlkan.. sue x ajak pun)

bestnyeeee. dulu ade jugak dusun atuk. tapi skrg takde dahhh. ;)

Ros panggil ciku :)
Wah ada kebun ek?.. Kampung cik Su kata mana ye?... nak terjah kg cik su.. hihihi

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF