Bawang besarku mengeluarkan daunnya.. hihi

Bertemu kembali tanpa bersua muka.. hihi

Nah amek ni.. untuk korang semua.. 

Agak-agak apa yang bermain dalam pikiran korang bila tengok bawang ni sampai ginik jadinya.. hehe 

















 
Actually.. bawang besaq ni yang dalam simpanan ciksu.. sebulan selalu beli satu guni terus.. satu guni baru empat ringgit lebey-lebey.. murahkan dari beli sikit-sikit pastu timbang.. tapi sampai hujung bulan ada la yang jadi ceng gini.. hihi

Apa korang nak kata.. kata la..

















"ada saya kesah..'' hihi


pppsssttt: boleh tanam dalam pasu tak.. ?







Previous
Next Post »
27 Komentar untuk "Bawang besarku mengeluarkan daunnya.. hihi"

kadang2 kat umah qira pun jadi mcm nie jugak hehe

bley tanam tu... takyah beli dah daun bawang...hihi

lama tak masak la tu.. tapi hari tu mak mertua sy kata tak baik.. tapi tak tau pulak kenapa... :)

boleh tanam sendiri..tak yah beli bawang dah bulan depan..ngeh..ngeh..

K.atie biasa klu dah habih br beli..cuma klu nak raya tu br beli seguni kecik tu.
Kat umah pon k.atie berdua jer...xbyk guna bawang.
Blh terus tanam dl pasu tuh (^_^)

samelah sy pun.. selalu sampai tumbuh gini.. bukan x guna .. memang beli seguni jugak kikikikii... ape lagi potong jerlah dauh bawang tu boleh buat cekodok ...

sila tanam ia..nnti da xyah beli bwg...petik je..hihi

bley jer tanam,.hinggat masa sek rendah selalu tanam bawang dlm tin susu tuh..hikhik

Assalamualaikum QasehnyaRania,

He.he...kak Ros pun kadang2 jadi cam tu jugak he.he..dua dalam satu,boleh makan bawang dengan daunnya sekali he.he..

tahniah sebab hasil tanaman menjadi~ hihi

Banyaknya ciksu masak tiap2 bulan. Guna seguni bawang.

boleh aja....ciksu sya pun kdg2 jadi mcm ni gak

bleh, kak. klu guna botol nk tanam, pn bleh. :)

panjang betul bawang tu keluar daun dia hehehe....tanam nanti boleh guna daun bawang pulak ekekeke

tanam je..rugi tak tanam...

boleh jer letak dalam pasu..:)

kak fieda punya ada gak tu dh nk jadi pokok..hihi

MJ beli 1 guni biasanya kalau nak buat kenduri ke @ ada orang order masak ke, kalau tak memang beli yg timbang2 je, sebab bawang ni selalunya cepat busuk ;)

Ni daun tu dah boleh ambik buat sup tu :)

sy xboleh beli byk2 sbb mask pun seminggu sekali jer...hehe

bawang ni kan, kalo kita tanam tak idup, kalo duk dalam bekas kt dapur nye keluo plak daun dia kan :)

hehehhe tanam.. saya jadi camni bila mood masak lari ke laut

Ha ha sama la plak... Baru2 ni bila M check bekas bawang besaq, banyak yg dah tumbuh tunas..hu hu...

boleh tanam juga ni... shima suka beli bawang thailand, bawang merah kecil... Bwg besar beli kuga tp xsebanyak bwg kecil hihi

hehe. pernah jugak jadi mcm ni. tapi bkn sbb beli byk. sbbnye lame tak masak. hehe.

tanam... tanam... jgn tak tanam...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF