Camna sambutan Aidiladha uols..


So, macam mana sambutan AIDILADHA uols. Comfirm meriah kan. Al-maklumlah banyak lembu-lembu yang telah di tumbang kan. Kenyang peyut menjamah daging korban, yer idok :)

Saya biasa-biasa je. Ala kadar je ;)

INGAT !!! 
jangan makan daging berlebihan tau. Nanti lain pulak jadinya yer. Lagi satu daging ni lambat hadam. So, berpadalah menikmati sajian daging ;)

Seeloknya daging yang baru dapat tu disimpan dulu. Selepas dua tiga hari baru sedap untuk dimasak. Betul tak ;)

Tapi selalunya buat sup tulang sedap tu.. ;)

Ibadat korban ni dapat mengeratkan hubungan silaturahim antara jiran tetangga kan. Apa yang penting kerjasama. Banyak manfaatnya. 




















Eh.. eh.. lembu ni nak g beraya ke ;P


Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Camna sambutan Aidiladha uols.."

Mv raya haji biasa2 je..balik kg..makan Soto mak buat..mak kelupis...oh ya Mv dh dpt gift tue tq

as salam

salam aidil adha..terlewat lak

mmg fening la makan daging..tp nak abeskan stok nye pasal :)

ciksu makan daging korban banyak ker hihi...sambutan raya wani biasa2 jer

Mak oii lembu baik bas..hahaaa kelakar la.

deqla pun biase2 jek..tp semlm ada la mkn gear box masak sup ler kan pe lg..huhu...sdp mmg la sdp tp x leh byk2 pusing kepala nnti...haha.. lawak la gmbr lembu tu nk naik bas pulok dia...

alhamdulillah..thn ni bekesempatan buat korban..

ehh..ehh..lembu nak beraya ka nak lari dr dijadikan kornban..hehe

hai....betol tu jgn makan daging fresh byk2 xelok

haha pic last tu nk g mane lah tu, balik kg gaknya,haha

betul2, sedap kalau daging kurban di wat sup tulang,,segar rasenye, lain dr daging yg kite beli impot/kt pasaraya tu kan

alhamdulillah sume ok..
eh lembu pun nak bas jugak ke...hehe

memang perut penuh ngan lauk daging je seminggu ni.hehehe..selamat hari raya gak

Sama la... sambutan saya pun sederhana juga. Daging korban pun saya tak berapa makan banyak sgt. Penat nak kunyah. keke.

ala... saya pun sama je, nak cite pasal raya korban tapi tak de apa pun yg special nak diceritakan

as salam

hari ni akak buat sup tulang plak..berlemak je mulut..dalam pewot tataw lagi tu :)

selamat hari raya korban...biar betoi lembu tu...

sambutan raya biaser jer.. xe yg luar biaser hihihihihi .. sebab tahun xde sape² buat korban belah saya, atau mertua...

MJ tahun ni beraya baru sekali je makan daging korban :D

assalamualaikum qaseh...alamak lembu pun nak naik bas yer...;)

raya tahun biasa2 sajoo... xmeriah mana pon... heee....

Alhmdllh........aidiladha kita kali ni penuh dgn kngn indah!

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF