Hanya kerna mu Si Buah Nangka..

Uols suka makan nangka tak. Nangka ni sedap kan. Tambah-tambah nangka madu.
Isinya manis je. Ayah ada tanam sepokok dua kat kampung. Boleh la nak meghasa.

Pagi-pagi ni saja la nak share serba sikit pasai Si BUAH NANGKA. 

Bukan apa ciksu baru balik dari pasar tani ni. Beli nangka.. hehe.. cadang-cadang tu tengah hari sat lagi nak masak gulai nangka campur ikan talang. stok ikan talang pon ada lagi ;D

Baru ni balik KK pon ada makan nangka juga. My mil buat Rendang Ayam Tua campur Nangka. Sedap.

Uols nak tau,
Isi nangka adalah berkanji, berfiber, dan merupakan sumber fiber makanan.


Buah yang masak selalunya makan mentah atau dibuat jem, jeli, acar, dodol, pengat atau ditinkan. 


Isi nangka muda boleh dimasak gulai lemak, kari, kerabu atau direbus sebagai ulam.
 

Tadi ciksu beli isi nangka muda ler.. tak sabar dah ni bersinsing tangan sat lagi..

Uols masak apa tengah hari ni..?

pppsssttt: sabaq sat no.. ;D




Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Hanya kerna mu Si Buah Nangka.. "

Salam Su....Gulai nangka mmg sedap!K.atie pon suka...klu yg dah mmasak tu,jumpa jer kat pasar mmg k.atie beli..mkn2 gitu/buat bubur.
Sedapnyaaa..mana nk cari nangka ni ye:)

assalamualaikum qaseh...sedapnya buah nangka tu...:)

biji dia pun lagi sedap dari biji cempedak..huu teringin :)

makan juga tapi bukan peminat tegar..sbb angin..

nyummmm sedapnya... abah shima peminat nangka madu :)
Hari ni masak petola rebus je ngan ikan goweng hihiii
Selamat memasak ciksu

kak..iman pon xd rezeki cm akk..at leaast dri GA kite ley kenal2 kan???mcm sedap je gulai akk 2.kang belanje iman gulai 2 ek

suka makan je. dulu masa kat kampung banyak nangka ni. dok berebut dgn lembu dan kera je la. tapi sekarang ni pokok tu dah tumbang.

nak tanya berapa harga sebiji nangka ye, sbb dua hari lepas ada jiran dtg nk beli nangka buat kenduri tp xreti nak letak harga...

tergoda tgk nangka yg kuning2 tu :-)

kalau nangka akak suke masak lemak campur ketumbar lps tu goreng ikan masin mesti sedapp..

sedapnya nangka ni.. fresh dari pokok lagi :)

Balik umah my MIL ari tu nangka baru ja masak..Tp M tak bleh makan takut angin..hi hi..senak pulak nnt..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF