Jom Minum: Air Kurma Merah.. Sedapnya..


Nak belanja uols minum air kurma merah.. sedap rasanya dan banyak juga khasiatnya, nak tak..? 

Bahan-bahan:
  • Kurma Merah Kering (belah 4)
  • Gula batu secukupnya
  • Air secukupnya

Cara-caranya:
  1. Bersihkan kurma merah.. 
  2. Didihkan kurma merah bersama gula batu dan air secukupnya (terpulang pada kuantiti yang uols nak buat untuk seisi rumah yer) atas api perlahan.. sehingga air berubah warna dan rasanya sudah sebati.. 
  3. Angkat dan sejukkan.. boleh minum panas atau sejuk.. terpulang :)

Khasiat minum AIR KURMA MERAH ialah..


  • baik untuk antioksidan, menambahkan tenaga, menguatkan otot, mengawalatur peredaran darah dan dapat menenangkan fikiran.. insyaALLAH..

pppsssttt: Kurangkan minuman berkafein dalam kehidupan seharian yer.. tambah-tambah minuman yang 3 in 1 tu.. tak elok sangat lah kalau diamalkan.. betol tak?

Previous
Next Post »
32 Komentar untuk "Jom Minum: Air Kurma Merah.. Sedapnya.. "

tulah...minuman berkafein & 3 in 1 mmg xelok

first time ayu tgk air kurma ni ;-)

p/s:ciksue brg dh smpai tq tau!blh smpn duit syiling..hihi

nyue xpernah cuba ag tu...insyallah nty cuba..ehehe...

follower baru =656

sdp nmpk... gelas pun cantik..lg la berselera minum...ngee

Kalo tambah bahan2 lain boleh jadi laichikang. Laichikang feveret saya.

banyak khasiat kurma merah ni kan. tp tak pernah minum lagi.

kurma bagus..untuk ibu menyusu boleh tambah susu.. ;)

rebus gitu jer ker.... mesti sedappkan.... kalau lah dapat rasa juga..

cane ni.. mama suka nescafe.. hehe :)

as salam sue,

mmg nampak sedap..kurma memang banyak khasiat :)

saya mesti minum kopi sekali sehari... dah ter-biasa...

thanks for sharing dear

Mau jugak amalkan minuman berkhasiat nih. Biasa beli jus kurma yg dah siap je... ;) Terima kasih untuk perkongsian...

boleh cuba ni..

ciksu wani send msg kt ciksu nk gtau hadiah dh sampai dpt x msg wani..thanks tau hadiah tu suka comel :)

cam sedap je tapi jarang betul nak beli kurma kalau bukan bulan puasa.hehehe

Cer tmbh longan kering dlm tu... Lg superb...

kurma merah?..
kurma biasa takleh buat ke?

xpnh minum lg rasanya.. ntah, ingat2 lupa plak.. hihi

*komen sue sy dpt tp masuk kat spam.. tu yg baru perasan ada komen dr sue :-)

done milo

xpnh minum lg rasanya.. ntah, ingat2 lupa plak.. hihi

*komen sue sy dpt tp masuk kat spam.. tu yg baru perasan ada komen dr sue :-)

done milo

Tak penah minum Air Kurma ni, nanti bila terjumpa kurma merah ni boleh la beli :)

kurma mmg elok kan.byk khasiat :)

kak fieda pernah buat air kurma merah ni masa time prgnant..

betoi tuhhh. 3 in 1 drinks mmg tak elok diamalkan. :)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF