JOM SINGGAH: Perlis Indera Kayangan

Januari, 2012

Jom jalan-jalan.. ala dalam malaysia je tak da la nak ke obersis pon.. 
kata cuti-cuti malaysia kan.. nak ke mana ke Perlis lah kita.. 

vroooommmm.. vrooommm.. 



Pintu masuk ke perlis melalui Lebuhraya Bukit kayu Hitam.



Sepanjang perjalanan kiri kanan dibentangkan pemandangan ladang tebu kawasan Chuping.. saujana mata memandang.. cuma panas la sebab tak ada pokok-pokok rendang sepanjang jalan :)

Tengok betapa banyaknya kereta pada hari minggu.. berbaris..parkir pon susah nak cari.. Jom shopping













Padang Besaq macam-macam ada.. pakaian, makanan, mainan dan keperluan dapur yang boleh dibeli dengan harga tawar menawar.. makanan tak sempat nak snap sebab dah habis dijamah.. beli beras pulut susu untuk mak ;) 

Pekan Kangar






Pekan Kangaq ni tak da la besar sangat.. boleh la.. lalu sini sebab nak ke Kola Perlis pulak.. nak tau lebih lanjut pasai Perlis kena tanya gadis yang bernama AYU..


Add caption
jalan-jalan dekat tepi laut di kola perlis.. memang best.. sebab nak tengok sunset ;)

kalau sesape nak pergi langkawi melalui kola perlis boleh la naik 'feri' dari sini.
sambil-sambil dok hirup udara petang, jadinya isi la perut dengan CUCUQ KETAM tu.. boleh la juga.. ;)


Seterusnya boleh ke kaki bukit Wang Kelian.. kalau pegi ari ahad boleh la masuk ke sempadan Thailand.. macam-macam barang dan ragam manusia boleh tengok.. best ooo.. saja cuci-cuci mata.. dulu dok JB asyik tengok gelagat warga Singapore je.. kali ni tengok gelagat warga Thai pula.. haha

Yang sebenaqnya kan Negeri Perlis ni banyak lagi tempat menarik macam
Gua Kelam, Taman Ular, Air Terjun Mata Ayer dan Tasik Melawati. 

Memandangkan 'kami' tak ada anak-anak maka abaikan je.. pergi tempat yang boleh membeli dan mem'blah' saje.. boleh ceng gitu pula ye ;) 

Kalau nak bermalam boleh la beradu di Hotel Seri Malaysia dalam area Kangar.. saya pergi pagi balik petang dengan erti kata lain balik hari.. ala Kedah Perlis dekat je.. kan WANIEY "jimat-jimat.." haha..


ini pon dua kali gak ke sana perlis. memula pergi dengan ayah secara tak sengaja sebab nak cari mentarang. kali kedua pergi pulak sebab nak beli jersey. dekat boleh lah ulang alik gituu. orang ajak saya ngikut aje.  

Nanti SUKMA yang akan datang Perlis jadi tuan rumah.. cayalah  *_^

Previous
Next Post »
26 Komentar untuk "JOM SINGGAH: Perlis Indera Kayangan"

wahh benzya g perlis erk?hihi..terasa tak sabar plak nk blk..huhuhu

Pernah sampai ke Perlis masa zaman2 study dulu... thn 2001,2002 kot..:)
pegi shopping kt Padang Besar..
rindu nak ke Utara lg...
klu sudi follow blog sy ye..(baru nk belajar2) :)
TQ.

teringin pulak nak makan cucuq ketam tu.... x pernah jumpa!

x pena smpi lagi perlis...mcm best jer

rindunye perlis..dulu sy belajr di perlis

kola perlis klu husband wani blk mesti p hiks..a'a kena tanya ayu kalau perlis ni

best nye sue, rasa nak pi la ni jugak

bestnya kalu dapat pergi sana..cantik..biasa sy pernah dengar padang besar..ank sedara bru jer pulang lawatan dri perlis..
moga2 suatu masa nnti smpai juga sana....^__^

saya pun org perlis juga..hari2 ulang alik..kedah-perlis..dekat jer..hehe

x penah ke sana lagi..insyaAllah xde aral nnti smpai la ke sana...hee

Cucur ketam tu nampak sedap. Slurpp... Ooo..ciksu dok kat kedah rupanya.

penah pi, besh la perlis...mcm2 ada...

tak pernah sampai perlis huhuhuhuhu

syoknya pegi padang besar...masa raya haritu pun husna pegi padang besar gak...tak puas shopping situ :)

lamanya x g perlis..dulu matrikulasi sana..

wah...best nye p perlis ciksu..kite dlu pernah sampai ngan lawatan sekolah je..da bertahun x pi..

saya suka pegi Wang Kelian, suka makan2 dekat gerai2 makanan thai tu

br pernah g 2 kali perlis tapi tak puas lg..best laa kan

Makan cucoq ketam? Sedap tuh :)

pernah sampai sini sekali jer..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF