Jeragat.. takutnya.. uols ada kew..?

Salam readers,


Almaklumlah usia kita bukannya tidak berganjak.. yer idok.. ;D

Dari setahun ke setahun umur makin meningkat.. begitu juga perubahan kulit wajah..
Dari tegang terus  kendur.. pipi dah jatuh.. sekeliling mata pon dah ada garis-garis halus kan.

Paling saya takut ialah JERAGAT.. huhu

 

try produk tu, produk ni tapi hasilnya hampeh.. Mencegah lebih baik dari mengubati.. yer idok ;D

Tapi kalau dah nak jadi juga kene trima hakikatnya lah.. yang kita bukan lagi muda belia.. hehe

Apa itu JERAGAT?
Jeragat ialah tompok-tompok hitam yang disebabkan melanin yang terkumpul dan menjadi warna coklat muda, coklat tua atau hitam.. ianya berkumpul di wajah secara berkelompok.. haaa.. cepat2 p check kat cermin.. ada kew ;D

PUNCANYA
Kulit terdedah kepada cahaya matahari yang terik, hormon yang tidak seimbang disebabkan mengandung/menopause, gelisah dan tidak cukup tidur, menggunakan mekap yang tidak berkualiti, kesan parut jerawat dan juga kesan pengambilan ubat yang berunsur dadah.. iye kew..>-<

Masalahnya jeragat ni susah nak hilangkan kalau dah naik.. dan kadang-kadang tu TIDAK AKAN HILANG.. acaner ;(

Caranya senang je.. jangan terlalu dedahkan kulit kepada sinaran cahaya matahari terutamanya dari jam 10pagi hingga 4petang.. sib baik waktu keje.. hehe

Kalau degil jugak nak sangat jemur time tue.. uols pakai la krim pelindung matahari, pakai topi ke atau bawa payung (habis terdesak).. haha

Ala leceh la nak buat semua tu.. oke.. oke.. aii paham.. jangan risau ;D

 Dan nak lagi senang uols amalkan pengambilan VITAMIN C.. takpon uols beli la produk yang mengandungi KOLAGEN semulajadi.. comfirm kulit uols akan tegang, disamping dapat memerahkan pipi gebu uols, dan boleh merawat kulit kusam serta jeragat dari dalam.. tak nak kew cuba ;D

Nak info lebih boleh ke ----> sini

Pppsssttt: ada juga yang gunakan cara tradisional.. amek kulit kayu manis, asah belakang lesung batu, pastu amik serbuk tu gaul2 dengan air, kemdian sapu dekat jeragat tu.. insyaALLAH..
Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Jeragat.. takutnya.. uols ada kew..?"

jeragat yg itam2 kat pp tu kan cik sue?? deqla xde lagi takat ni..xmo la ada..

takut jugak ni. oh pedih kot letak kulit kayu manis. huhu.. kena start ambik vit C dr sekarang. :)

xyah isi2 borang pun. terjah je sini & PM. :)
https://www.facebook.com/cikna.chocolate

alhamdulillah buat masa ni takde jeragat..

sya xda tp org ckp kalau makan pil perancang akan ada

Jeragat ni semua wanita akan mengalaminya..
Jadi sebelum dia 'naik' kena cepat jaga kan :)

owhhh yg tompok² hitam tu jeragat yer....

produk mircle tab..mampu menghilangkan jeragat..^_^

setakat nie xde ag...xtaula kemudian2 mcm ne huhuhuhu

as salam

kadang2 jenis keturunan pun yer..genetik kulit..peningkatan umo satu hal kan.

jeragat mmg musuh semua, tak kira lelaki @ perempuan.

Dulu akak pun ada di pipi. Tapi Alhamdulillah selepas selalu basuh muka dengan air rendaman COLLAGEN HIDUP warna UNGU. Dah hilang selepas beransur2 hilang dulu

Alhamdulillah...jeragat belum berani singgah..mohon jangan singgah dan jgn berani2 datang...mmg jeragat ni degil dan sukar nak hilang...

kena amalkan pemakanan tambahan la tuk elakkan jeragat tu...

jeragat ni setakat la alhamdulillah wani xder lg..kena jaga kan takut juga jadi jeragat ni

minah2 saleh selalunya ada jeragat ni. org2 asia jarang kalau tak silap saya la.

Arrrggghhh jeragattttt!! Mmg dah ada naik ni almaklum la dah bertambah usia ni..

Assalamu'alaikum Qasehnya,
Pola hidup sehat sangat membantu proses penyembuhan jerawat. Misalnya, rajin buang air besar, minum air putih yang cukup, berolah raga, dan melakukan facial secara rutin. Bahkan pola hidup sehat dapat membantu menghilangkan bekas jerawat

dh meningkat usia kena berjaga jagalah kan..takut gak kalau dh naik jeragat ni..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF