Bubur Pulut Hitam Cindai



Udah nama peminat TokTi..makanya
nama resepi pon bagi sempena lagu TokTi.. hew..hew..hew

Trimalah BUBUR PULUT HITAM CINDAI dari ceq buat hangpa semua..

taraaaaaa...........


Bahan-bahan

Beras pulut hitam
Santan
Air secukupnya untuk rebus pulut hitam
Hirisan halia
Daun pandan
Gula dan garam secukupnya

Cara memasak:


1)    rendam beras pulut hitam semalaman.. basuh dan toskan

2)   masuk air dalam periuk.. rebus hingga pulut betul-betul kembang.. guna api kecil takut hangit nanti.. pastikan air ditambah secukupnya..

3)   bila pulut dah kembang masukkan santan, daun pandan, hirisan halia, gula secukup manis dan garam sesedap rasa..

4)  bila dah cukup ghasa.. tutup api



 

Pppsssttt: saya punya dah siap.. jom minum petang… ;)
  


Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Bubur Pulut Hitam Cindai"

pehh sedapp! dah lama jijah tak makan bubur pulut hitam ni..memang faverite!

namapak menarik...kene suruh wife cuba buat nih...:)

sedapnyee pulut hitam , x sangke senang jee nak wat pulut hitam ni :D

akak kurang suka makan bubur pulut hitam..x tahu lah nape...

tapi tengok sedap ni

lama xbuat bubur nie.
slalu buat bubur kacang hijau. :)

as salam

akk ske bubur ni tp dah lama tak membuatnya:)

wah sedapnya=)) hehehe name pun cindai, ngt ct je nyanyi upenye pulut itam pon ade cindai gak,hehehe

sedaaaap nye..tentu sesedap namanya...siap ada titik santan lagi tu...yummmm..

aii masak lg. bestnya kalo dpt jd jiran ciksu. huhu..

Chic na boleh la pindah duk sebelah rumah ciksu.. Hehe..
Sedapnye ciksu.. Rajin ciksu msak.. Like infinity!!

sedapnya.. dh lama xmkn pulut itam..

Suka masuk blog ciksu, macam2 menu ada ;D

lame x makan..
lame x masak bubur pulut hitamm...
santapan sedap diptg hari x kira hujan atau panaskan..

Wahh..cindai pun ada..lagi resepi apa yg ada? Balqis ada x? hehehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF