Jom Masak: Cucur Udang Cicah Sambal Udang..

Menu malam ni simple. Goreng-goreng aje. 

Cucur Udang Cicah Sambal Udang, 
ok ke ;P 

Pekena pula dengan Jus Oren suam-suam kuku ;)

Layankan aje.. hihi 

Sambal Udang 

 
1) Udang kertas digaul garam kunyit. Goreng sekejap dalam sedikit mentega. 

2) Tumis bahan kisar (bawang besar, bawang putih dan belacan).

3) Biar naik bau masukkan cili kisar. Tunggu sampai pecah minyak.

4) Masuk air asam jawa.
 
5) Perasakan dengan gula dan garam secukupnya.

6) Taburkan bawang besar yang dihiris bolat. Siap. 

Takkan nak tutup api pong nak habaq.. loghat demo nih ;)

Next,
untuk bancuhan adunan tepung..

CUCUR UDANG

1) Tepung gandum. Bancuh dengan air dan garam halus. Kacau sampai sebati (tidak berketul).

2) Masukkan udang kertas dan hirisan daun kucai. Kalau ada taugeh pon ok juga.

haa.. nampak udang tu.. kipala semua aii buang hokey. amek isi je

3) Sendukkan dan goreng dalam minyak panas. Angkat dan toskan.

4) Boleh potong ikut kesukaan uols lah acaner pong.. ;D

 pppsssttt: jemput makan ;D 


Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Jom Masak: Cucur Udang Cicah Sambal Udang.. "

udang kertas ada ke? semuanya udang. tetiba cikna rasa bibir cikna gatal2 & bengkak. huhu.. mmg alegik udang.

Sedapnya!!! Bile tengok blog ni, rasa lapar pulak. :3

sambal udang..mkn dgn cucur udang..xpernah cuba lagi

hohohoho sedapnyer ciksu nengok ptg2 mcm ni terus lapo tau haha

hamboii, slera saya tengok makanan nih.

rajinnya cik sue buat sendiri.. alahai lame dah x buat cucur udang sendiri tau..

pos kt sini skit.. teringin nk buat tp x de dapur.. :(

wah..sedapnyer cucur udang..rajin btl ciksu..kalo la umah dekat hari2 m3h dtg..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF