Jom Minum: Jus LobakSusue.. eh..eh.. serupa url blog saya la..



Saya memang suka minum jus lobaksusue/ lobak merah ni :-D 

Jus lobak merah juga tergolong dalam kategori jus multivitamin :)


Lobak merah itu sendiri terdiri dari kandungan Vitamin A, D dan E antioksida serta beta karoten.. ianya baik untuk mata :-D.. hakikatnya saya tetap rabun jauh.. huhu.. selain itu dapat menurunkan risiko penyakit kanser, melembapkan kulit dan memelihara kecantikan rambut dan kuku juga.. banyak khasiatnya kan :)

Tapi ingat jangan ambil secara berlebihan sebab boleh menyebabkan sakit kepala, keletihan dan muntah.. ye la kita kalau makan apa2 pon kena beringat.. betul tak :-D


Oh ya, balik pada kisah url blog saya tu ialah hasil gabungan nama `lobak` dan juga singkatan nama saya sendiri `su`.. `su` tu saya doublekannya jadi la `susu`.. pastu saya saja tambah `e` maka terhasillah lobaksusue.. amacam cun tak :)



Kesimpulannya disebabkan saya suka sangat dengan lobaksusue ni sampai saya jadikan ia sebagai kenangan.. ye la, saya abadikan sebagai address email dan url blog saya.. haa, ada sesiapa yang perasan tak.. hihi


So, boleh contact saya seperti di bawah.. kesemuanya masih aktif :-D
  • lobaksusue@yahoo.com
  • lobaksusue@gmail.com
  • http://lobaksusue.blogspot.com
pppsssttt: tengah tunggu blog diedit ni :p


Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Jom Minum: Jus LobakSusue.. eh..eh.. serupa url blog saya la.. "

as salam

ooo suke carrot susu upenyer..akak ada bc petua nak hilangkan cacing kena minum air ni laa..sedapkan :)

oh gitu ke asalnya. baru tau. huhu..
tak pernah try minum lagi, takut. ;)

memang sedap pun..


*done milk deal

lobak merah byk khasiatnya kan.:)

hehhe dulu carrot jus ni jd pilihan hati,skrg tahte itu telah diambil oleh epal susu,hahah

*tp lobak susu memg sedap,,bila mnum rase mate ni segar, terang je*pdahal psikologi jek time tu=p

wani selalu gak order kalau kt kedai makan carrot susu ni :-)

Sedapnya LobakSusu, dah lama tak minum :D

org kata elok utk mata, tp jaa xsuka la jus carrot. rasa dia macam mual jer... ntah bila nak suka...hihi..

lobak banyak khasiatkan terutama untuk mata..

ha'ah la sama..keh3.. camner tuuu...

sy pun sk air carrot ni... lg sauair tomato susu :-)

tapi saya dgr baru2 ni dalam radio yg carrot dgn tomato lebih banyak khasiat lepas masak.

Selalu gak minum kalu makan kat luar...buat sendiri tak pernah ag la...sedappp......

jarang sekali minum carrot juice nie..

Nampak sedap tp M x suka minum carrot susu ni

waa, nice sharing info ya ciksu, nanti boleh jadik peberet minuman saya ni.

waaaaa..carrot susu...peberet akk ni ciksu

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF