Penangan Ais Krim Goreng yang ummmpphh..


 

Jawapan untuk tekaan gambar WW semalam. 

Ramai rakan-rakan blogger teka dengan jayanya. Tahniah buat mereka. Comfirm dah penah buat kan sebab tu la uols tahu.. yer idok ;)

Ni semua gara-gara terpandang resepi dekat blog MJ la ni.. hihi

Sib baik kat dlam peti sijuk tu memang ada stok eskerim. Sebab saya suka makan..hehe
Semua bahan dah ada. Senang je. Buat stok manyak-manyak, simpan.

Terus minta izin nak mengetest. Memang super duper sedapppp la. Simple. First time makan. Nak-nak buat sendirik pulak. Laju je ngadapnya.. ;)

Bahan  
yang perlu ada untuk sediakan eskerim goreng ni seperti


Roti putih
Aiskerim -perisa ikut suka
Cawan/ gelas untuk bentuk
Minyak -untuk mengoreng

Ni masa mula-mula try. My peberet eskerim perisa Coklat.


Ni versi eskerim pelangi. Peberet cik abe. Buat stok simpan kat freezer. Lain-lain bekas. Senang nak ingat.. hihi

Ghasa nak makan terus je goreng. Kan senang ;D

Caranya:

1- Bila dah siap buat tu simpan di tempat beku. Senang citer buat malam ni esok pagi goreng. Baru dia terasa kenikmatan menggigit dan meleleh eskerim dalam molut.. ;D( sila bayangkan yer). 
2- Goreng dalam minyak yang betul-betul panas. 
3- Sekejap je, balik-balik angkat.


Sekali pandang macam kuih pau pon ada ..hihi

Nak lebih lengkap meh klik sini

pppsssttt: memang superb.. cik abe terus ngap gitu je sebelom goreng :)


Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "Penangan Ais Krim Goreng yang ummmpphh.. "

Ngap sebelum goreng pun sedap jugak tu, tak penah try lagi :)

eh! senang jew kan buat aiskrim goreng ni... sume org feveret kan..kan...

yeayyy betul..hehe..sdp a.krim grg ni..ritu wat trngin nk wat lg.hehe

sbb baru je tgk kat blog lain.. tu yg tahu tuh

aiskrim goreng...sedap kan..wani pun dh buat hikss

ha..kan betul tekaan ku...hehe

ps: xpernah buat ais krim goreng ;p

as salam

haah sedap jugak aiskrim pelangi kan..senang je rupanya kan :)

ney la rupa nya nape roti tu berlubang hihihi

siyes, qira tak pernah makan aiskrim goreng,.nak trylah nanti ;)

kak fieda lama dh tak buat..

ciksu..kak fieda ni mmg yg jenis saiz m tu yg cik su nmpk kecik jer tu..hihihi..

penah try sekali..tp x selalu la kot nk buat sbb hubby bkn suka mkn eskem pun..haha

dah banyak kali nak cuba buat sendiri.. tapi tak pernah dapat.. malas sangat :P

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF