MAHA 2012 Part 1

Berlangsung dari 23 November hingga 2 Disember 2012
Bertempat di MAEPS, Serdang.
Masuk Percuma
Parking RM3.00

1 Disember 2012


Alhamdulillah.. seperti yang sudah diberitahu kepada uols.. akhirnya dapat juga jejak kaki ke MAHA 2012 walaupon sekejap cuma..


So, inilah peta keseluruhan kawasan MAHA 2012.. amacam sehari suntuk cukup ke untuk uols pusing-pusing dan menikmati segala macam makanan di sini..

Pintu merah ialah pintu ke dua.. sesiapa dari Putrajaya/ Kajang/ Puchong atau kawasan yang sewaktu dengannya boleh masuk melalui sini.

Hari first ciksu dari Equine Park..
so masuk melalui pintu 2 amatlah dekat dan hanya kawasan ini sahaja yang berjaya dironda.. itu pon tak habis.. tengok peta macam kecik hakikatnya memang betoi-betoi senaman kaki la..

Kemudahan asas seperti tandas dan surau juga amat memuaskan.. bagi pengunjung yang membeli barang dan ingin menghantar ke tapak parkir.. pengangkutan turut disediakan dengan bayaran RM5 sahaja dikenakan..
so, jangan risau yer ;D

Jom kita tengok Laman Ternakan..
sebenarnya kat sini ada lembu, kerbau, biri-biri dan kambing..
lembu-lembu tenusu ni besar-besar tau, jangan buat main, kalau berdiri maybe tinggi dari ciksu kot.. haha..


setiap lembu-lembu ni dipertandingkan tau.. ada hadiah untuk Johan dan Naib Johan..


Kebanyakkan lembu-lembu dan kerbau semua duduk ceng giteww.. agaknya depa pon letih kot.. hari-hari orang mai dok tengok.. pastu ambik gambaq.. haha.. femes la kejap ko lembu..


Bawa dua beradik ni la pergi sebab dorang nak ikut opah ngn atuk balik kampung. papa sibuk so, tak sempat na bawa dorang pergi.. mama pula tengah pregnant jaga adik aiman lagi.. so mama pos la dorang balik kampung.. hihi..


 Lembu tu pon dah malas nak melayan pengunjung yang datang.. kot la nak senyum-senyum ke apa.. hampeh.. boleh dok lena sedapppp je.. sabaq je la..

Selesai tengok haiwan ternakan terus pi bahagian ghasa-ghasa pula.. ghasa susu lembu sikit, nangka madu sikit, jambu batu sikit, kuih peniram sikit, rojak buah sikit.. FOC.. hahaha

 Dah habis sesi ghasa-meghasa terus pi khemah jagung.. kata ada lelongan sejuta jagung, so.. haruslah mengambil bahagian.. kata peminat jagung..


Beli jagung je hari first.. memang murah.. satu longgok RM10.. ciksu beli RM20 dapat free satu plastik..
banyak juga.. bahagi dengan mak perak, kakak ipar, adik ipar dan ciksu.. ciksu amik 6 tongkol je..
stok untuk 2 orang.. rebus sikit, buat cucur jagung sikit..

Petang hari last tu dorang lelong jagung RM10 ada 25 tongkol.. yang ni boleh pilih sendirik.. siap dapat air mineral free lagi bagi sesiapa yang dok memilih jagung tu..


Dah siap beli jagung terus balik..



Daaaa.. ^_^




Previous
Next Post »
28 Komentar untuk "MAHA 2012 Part 1"

best kan anum suka pg pameran cm nie

Tahun ni x gi pn MAHA.....x sanggup nak harungi lautan manusia....hehehe...

Tahun ni xgi pun MAHA sbb x sanggup mengharungi lautan manusia.....hehehe...

jenuh kot nak pusing semua. borong jagung ye ciksu. huhu..

saya tak sempat pergi pun... Anak tak berapa nak sihat.. itu yang berkira-kira nak pergi ke tak.. last2 tak pergi jugak

sy pergi jugak mase di bangi ari tu..sekejap je berjalan...panas..

mmg bsr kn maha ni....xlrt nk jln..tp mmg la best

kenapa semua lembu pakat mengantok (",)

huhuhu xdapat pegi sbb xdapat pegi.......hehehehe

Murahnya jagung, siap dapat free lagi.. Bast tu, jagung segar dari ladang :D

Terlepas nak pergi MAHA ni.. tangguh punya tangguh last2 dah habis.. :-(

ps: berkaitan komen kat jemari Asmara tu, nanti pm kat FB ye (Zefa Ibu Maryam) Tqvm

tak berkesempatan saya nak ke sana hari tu...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

nak tahu x? kita xpernah pegi MAHA..terukkan..hehe

sekali jer dlm hidup ni pg maha...huhuhu....=)

salam Sue..K.atie pon g MAHA gak aritu..lom sempat nk buat n3nya:D
MMg bestkn..tp penat kaki berjln.Tpt2 binatang ternakan k.atie xg...HB jer,kitaorg serbu tpt IKS tuh!

bestnyer dpt g MAHA...murah betol jagung tu banyak pulak tu dpt..cucur jagung sedap peberet wani tu eheee

jagung tu kan kalau buat bubur jagung+durian mesti sedap..:)

aritu pegi..tmpt lmbu ni pegi last..sbb pegi gan bdak2..diorg suka la tmpt mcmni..tp lmbu semua duk diam jer..huhu

sedapnya jagung...suke mkn jagung bakar

murahnya jagung tu,,kalau mak saye tau ni kompom die beli banyak2,hahaha

bestnyer..pegi hari tu x sempat nak pegi semua tempat pun

Memang betul la QasehnyaRania...
Lembu2 tu memang nampak boring sangat dah ^_^

wahh..sedapnya jagung..elok nampak isinya..

comei yg berjambul tu..
kerinting lagi..hihihi

haih tengok pic lembu, teringat zoo lak

cantik nampak jagung tu... ish sedap kalau buat jagung bakar tu... ish.. terliur pulak.

banyak part ker??
okk perlahan² baca...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF