TIPS Tenangkan Hati


Bertemu kembali. Jika hati sentiasa gundah gulana, kita hendaklah sentiasa mengamalkan membaca Al-Quran. Sebolehnya jadikan amalan harian. Selain dapat menyuci hati secara tak langsung ianya dapat juga menenangkan jiwa, penyembuh, penenang dan terapi minda.

Sekiranya tidak mampu sekurang-kurangnya bacalah “Qulhu-Allah” sebanyak 3X. In shaa Allah.

Di kesempatan ini saya ingin sedekahkan Al-Fatihah buat al-marhumah Siti Hajar Binti Ahmad Sabir. Semoga al-marhumah mendapat ketenangan di sana dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin.

Sebenarnya hati saya tersentuh saat baca penulisan itu mengenai dugaan yang ditempuhi oleh al-marhumah. 

Sedikit sebanyak membuatkan saya mengingati pada kematian yang bakal kita semua tempuhi. Bila, bagaimana dan di mana hanya Allah Maha Mengetahui. Subhanallah. Semoga Allah sentiasa merahmati kita semua.


Entri ini menjadi pilihan saya untuk berkongsi dengan uols pada malam ini. Semoga kita perolehi manfaat yang besar dari perkongsian ini ;D


pppsssttt: Jemput uols klik untuk membaca..

 
Previous
Next Post »
20 Komentar untuk "TIPS Tenangkan Hati"

perkongsian yg bagus. jaa suka. teruskan usaha ya....

ada baca kisah tue...memang menyentuh hati..

mcm tahu2 je nur tgh gundah.. :)

Terima kaseh sudi berkongsi...

terharu baca story al-marhumah :')

ramai juga yang share kisah ini di fb. sedih sgt.

hehe.. zz suke.. sbb kdg2 bila zz sedih, mmg bce quran tenang sgt rasa.. terus rasa cool blik..

Salam su....terima kasih join ,..perkongsian yg berguna dalam entry ni..:) selamat malam su..:)

terima kasih ciksu untuk tips tersebut,
saya dah baca cerita tentang siti hajar, memang menyentuh hati, terkenang dosa2 dalam diri, bersediakah kita nak temui Ilahi..huhu

kita doakan rohna dicucuri rhmt..:D

p/s: klu nk tngkan hti dgn mudah..lyeen amalakan baca ayat kursi lps tu ururt dada smbil selawat

saya pun ada baca, memang menyentuh hati..

bila hati gundah CiM akn cpt2 ambil wuduk...hehe kdg tu tk dirikan solat pown sbb dh solat waktu. haanya mahu duduk diam tenangkn fikiran jer...

mg eloklah kalau ssh hati baca al-quran, hati akan lbh tenang...

dh baca di FB. memang menyentuh hati.. Al-Fatihah.

memang betul2 menyentuh hati baca kisah tu...tima kasih ciksu atas perkongsian ni

sy ada baca kisah beliau..
mmg seorang anak dan insan yang baik..
moga beliau ditempatkan di kalangan orang yang soleh dan bertaqwa...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF