CNY yang padat menziarah

Kebetulan masa ayah mai baru2 ni saya banyak bawa ayah pi berjalan rumah sedara mara.. sebenarnya kat Melaka cuma 3hari 2malam sajok.. saya dok homestay yang disewakan oleh kak sepupu ;)

Sebelum sampai ke Melaka jalan memang jem ya amat pada 9hb tu.. so, kami laki binik amik keputusan ikut jalan lama.. penat oo dok atas highway lelame dengan jalan jemnya, panas, lapaq.. sabaq je la ;)

Kami keluar Tol Senawang sebab nak singgah rumah sedara kat Taman Tunku Jaafar.. lepas berehat sat.. kami pon teruskan perjalanan ke Melaka ikut Rantau.. relax je perjalanan dan dapat tengok suasana perkampungan.. jauh dari jem.. suka2.. sampai pon agak lewat petang ;)

Lepas selesai kenduri di Sungai Udang.. saya bawa ayah pi umah sepupu kat Pangkalan Balak pulak ;)

11hb pagi baru bertolak balik ke KL.. tu pon kami lalu ikut jalan lama jugak.. ikut Port Dikson terus ke Seremban.. sebab nak singgah umah sedara di Sri Sendayan pula..

Dalam jam 4 petang baru bertolak balik ke KL.. tetiba sampai kat pertengahan jalan teringat pulak sepupu saya yang dok kat Puchong Prima.. terus call cakap nak singgah.. dia cakap "ok, mai la".. apa lagi kona stereng terus keluar Tol Bangi.. sib baik jalan tak jem ;) 

 
Ni pic saya dengan anak sepupu di Puchong Prima.. pi melawat si kenit ni la sebab kakinya retak.. terjatuh masa dok main dalam rumah dengan mama dia.. sib baik tak teruk.. tak teruk pon kena simen juga la kaki tu.. sian Haziq.. jumpa kat Melaka sekejap je sebab dorang balik hari.. alang2 ayah dah sampai terus la bawa ayah pi rumah dia kan ;)

Maklong doakan semoga Haziq cepat sembuh ye.. lepas ni boleh bawa naik "pin-pin".. "pin-pin" ni cara Haziq ajak kita naik moto.. dia sebut "pin-pin".. hihi

Kebetulan sepupu saya ada ikut saya balik mai rumah.. tumpang tidoq semalam sebelum bertolak balik ke Kedah esoknya.. malam tu berjalan lagi pi umah sedara sepupu sebelah isteri dia pulak.. kiranya berjalan menziarah sedara mara je la ri tu :)

pppsssttt: penat tapi sronok ;)


Previous
Next Post »
15 Komentar untuk "CNY yang padat menziarah"

Jemput join segmen pertama saya http://nasuhanass.blogspot.com/2013/02/segmen-saya-suka-makan.htm

salam maklong...slmt berhari minggu ciksu...

seronok berjalan2 ye...moga haziq cpt sembuh...

seronok nye Naik pin2..Semoga cpt sembuh haziq.

amboii...padatnya.... :)

pin..pin..hehe..comei. :)

puas depa berjalan..... CNY remy tetap kerja...hu3.....

ciksu...lupa pulak..ciksu kan yg minta no phone wak tu kan...nanti kak intan tanya husband..almaklumlah hp rosak hari tu..tukar phone..hope2 ada..kang ada akak update ya

tu dia.. jalan sakan.. seronoknya.. hehe

Jalan2 jumpa sedara mara seronok... penat yang berbaloi.

rajinnya berjalan2 rumah sedara. kalau cikna time raya je baru nak jalan. hehe..

seronok kan sekali sekala berkumpul camtu...

Hamboi.. Berjalan jalan jalan sakan ye. Anyway, enjoy...

alahai sian nye haziq..kaki dah ok baru best nak naik pin-pin...hehe

sibuk ye Cik Su.. moga cepat sembuh ye.. alahai,,kesian pulak..

pin..pin..
ank sedara ai pun pggil pin pin.hehehe
moga cepat sembuh ye Haziq nti leh ajk maklong naik pin pin.hahaha

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF