Ikan Bawal Emas

Hokey.. sebelum tu nak tanya uols.. uols penah makan, masak atau tengok IKAN BAWAL EMAS?

Saya first time tengok ye.. selalunya dok biasa makan IKAN BAWAL HITAM, BAWAL PUTIH dan ANAK BAWAL.. tapi saya lebih suka IKAN BAWAL HITAM.. en. suami yang yang suka ANAK BAWAL dan BAWAL PUTIH.. 

Kalau ANAK BAWAL selalunya saya buat goreng tepung je.. kalau BAWAL HITAM buat masak kicap.. BAWAL PUTIH jarang beli.. hihi

Kebetulan pula pagi tadi pi TESCO AMPANG.. saja pi beli barang dapuq.. dah awal bulan kan.. so, haruslah top up barang -barang kering untuk bulan ni.. 

Dah lama en. suami carik IKAN BAWAL EMAS.. sekilo pon mencecah RM18++ tau dekat Care4..

Dipendekkan citer en. suami terjumpa di TESCO tadi.. apa lagi teruih sambaq la dua ekoq.. saya tolong masakkan aje la nampak gayanya.. nak makan.. mmmm.. tengok la nanti ;)

Agak-agak uols sedap masak apa ye IKAN BAWAL EMAS ni.. ada idea tak :)

Ini la IKAN BAWAL EMAS.





Previous
Next Post »
23 Komentar untuk "Ikan Bawal Emas"

ada pernah ternampak ikan bawal emas masa beli stok...tapi x pernah cuba...sebab saya penggemar ikan bawal putih... ^_^

Alamak, Ros tak leh nak bagi idea. sebab ,Ros memang tak makan ikan bawal..huhu

bawal nie bukan ke sama dgn bawal putih?

dah biasa tgk cuma tak beli jer lagi.. kena pikir dlu nk msk pe..

xcolor emas pun..patut kasi nama ikan bawal silver..eceh..banyak songeh lak aku..klu cheery suka ank bawal goreng garing,wah nikmat tu..hehe

tak sama ek dgn bawal cermin???

Klo ikan bawal ni saya suka buat masak sos.

First time dengar Ikan Bawal Emas nih..! Hihihi.. Nampak sgt tak rajin ke dapur!

errr..tudung bawal sy pernah tengok la..hehehe

selalu jugak tgk ikan ni dekat market..xtahu pula namanya bawal emas..hihih

sye nmpak ikan bawal semua same je..hehehe

wah sekilo rm18... blh tahan gak...

wah teret ciksu tau banyak jenis ikan..kalah akak..huhuh

kalau masak sweet sour sedap jugak kot kak..heee

err tak tau. tak reti masak ikan. huhuhu..

haha..ikan bawal nih ada banyak jenis ea?? husna igt sama jaa..

nmpak sgt taw mkn jaa..-.-

kak intan gemar semua ikan! hahhaa.. xkira emas, perak ke..hehehehe...masak sweet sour...atau stim ja..dapat rasa asli ikan

pes time makan masa kat umah mil kelantan..tau tak masa tuh g tesco dia lelong ikan bawal mas nie segar bugar.seko jatuh harga 1 ringgit..gla murah mmg bantai amek banyak eko..mmg sodap rupanya..rezeki masa tuh

1st time dngan ikan bawal emas....ikan bawal hitam org pmpn tak leh mkn kan? bisa....punca penyakit nih

ikan bawal hitam tuh kalo leh elakkn mkn sebabnya kulit ikan tuh bisa..nk mkn bwl putih leh

kami panggil ikan putih kalau di sabah

wani xtau la penah makan x ikan bawal emas ni..tp ikan bawal mmg makan la cuma xtau tau jenis emas ka apa...maklumla xkenai nama ikan ni kihkihkih

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF