Kenduri Kawin Di Taman Peruna, Sg. Udang, Melaka

Sabaq je la.. citer dah basi kot.. ektiviti sempena cuti Chinese New Year (CNY) hari tu.. saya bercuti sebab ke majlis kenduri kawin sepupu di Taman Peruna, Sg. Udang, Melaka. 


Selepas kenduri sepupu bulan Disember hari tu.. kali ni berkumpul lagi sanak saudara sebelah mak saya.. tapi mak saya tak pergi.. ayah, adik bongsu, saya dan en. suami je yang pergi :)


Ini mak long saya a.k.a tuan rumah.. paklong saya tak berapa sihat.. 

 
 Haa.. ni la pak long saya.. masa pagi kenduri ada buat Marhaban.. sebabnya mengikut pengerusi yang berucap.. Marhaban di kawasan perumahan situ paklong saya yang asaskan.. sebab paklong saya asai dari Kedah.. dia yang perkenalkan.. walaupon paklong sakit mereka nak jugak buat sebagai tanda penghargaan buat paklong sebagai pengasasnya.. paklong saya ni pencen Pegawai Kagat dari Kem Terendak ;)

Ni masa malam kenduri.. kaum Hawa.. sambil buat keja sambil nyembang.. 


Yang lain pon sebab ada telur pindang.. sinonim la kalau area Johor dan Melaka buat kenduri ada telur pindang kan.. nak buat telur pindang ni amik masa yang agak lama dan memerlukan pelbagai daun kayu untuk merebusnya.. bezanya cuma warna dan rasa dari telur biasa :)



Yang lelaki kat luar buat BBQ.. cuma bakar ayam sikit, ikan sikit.. pastu ada otak-otak kempas yang ditempah khas oleh abang sepupu.. sebab dia yang buat catering untuk kenduri rumah mak sendiri.. jimat2.. yang lain2 tu biasa la.. ada bihun goreng, kek coklat dan kuih muih.. untuk mereka yang bertandang malam tu :)



Keesokan paginya, saya sibuk sikit sebab menolong akak2 sepupu sediakan makanan pengantin untuk sesi makan beradap.. so, tak dapat la nak kongsi kemeriahannya :)


Ni la pengantinnya.. sepupu saya.. tua setahun je dengan saya.. isteri orang Selangor.. semoga jodoh uols berkekalan. amin :)
Ni kak sepupu merangkap kak pengantin lelaki 

Saudara dari Taman Tunku Jaafar dan Sri Sendayan, Seremban bersama ayah saya :)

En. suami dan saudara dari Seremban juga..


Cukup sekadar untuk berkongsi.. guna catering ni lain sikit meriahnya.. tak macam kat kampung :)


Previous
Next Post »
22 Komentar untuk "Kenduri Kawin Di Taman Peruna, Sg. Udang, Melaka"

dijamu dekat telur pindang, teringin betul nur nak rasa..kalau gitu kena cari org johor atau melaka lah eh...
wahh..jauh beno nur berangan..hahaha..

rewang bestnyer..tulur pindang sgt2 xsuka..hehe..catering ke..kalau merewang ramai2 mesti lagi best kan..hehehe

telur pindang 2 sedap x kak?BK xpenah rsa tau

eh eh telur pindang tu kan? awat pengantin buat muka lagu tu? heheh..

Paling best bila dapat berkumpul satu keluarga kan...... :D

wah...best nyer makn kenduri...siap ada telur pindang lagi......

waa sempoi lah cra berpakaian casual. in brunei 99.9% pakai bju cra melayu and bju kurung kalo attend majlis kahwin.

jom terjah: http://nurfaezahabdullah1712.blogspot.com/

Ohh..inilah kenduri yang akak pergi tu ye..Telur pindang. Pernah dengar tapi tak pernah makan. Tak sangka melaka pun ada. Selamat Pengantin baru buat pasangan pengantin, semoga kekal hingga ke jannah. Amin Ya Rabbalaalamin.

Sy mula2 xsuka tlor pindang tp mkn kali ke2 terus suka...

Lawo baju panten pompuan

lah..telur pindang rupanya..
baru nk tnya..hehe..
sedap ea??

Btul tu ciksu...kalau kat kpg mmg meriah...sumer masak sndri...sedara mara semua trun padang bantu kan...merewang sakan!

ooo.. ptt la lama tak nmpk sue.. buat sepupu sue, selmat pengantin baru.. moga berbahagia sampai akhir hayat..

salam ciksu...

di kampngpun kenduri dah ramai yg guna katering...memang kurang meriahkan....

seronok kan bile kenduri kendara ni..boleh jumpe semua sanak saudara...

yg seronoknya bila kumpul sedara mara bila kenduri kawen camni.riuh..hehe mmg gotong royong meriah!

telur pindang tu sedapla ciksu..cemana nak buat nyer ye

tahniah buat pengantin moga jodoh mereka berkekalan...

kalau gn catering mmg kurang meriah tapi boleh laa rehat sbb xbyk sgt kerja....
wah serba biru pengantinnya...mana gambar ciksu ??

wani kan ciksu xpenah g makan telur pindang...rasa camna erk

sedapnya tlur tu...nak cari, tapi tak tau kat mana.. :(

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF