Pahit itu penawar.. manis itu penyakit

Saya setuju.. kita ni kalau pahit2 comfirm tak makan kan.. tapi kalau yang manis2 laju aje mencuba.. padahal dah tahu risikonya ;)

Selalu je dengar dialog ni.. "ala sikit2 tak pa".. 

Lagi satu tagline "potong gula, jangan potong kaki"..
sejauh mana keberkesanannya pon tak tahu.. semua terletak pada diri sendiri kan.

Jangan tambah manis dalam minuman/ makanan.. tambah dalam senyuman tak pa :)

"Oh manisnya.. manisnya senyumanmu"..

 

Previous
Next Post »
32 Komentar untuk "Pahit itu penawar.. manis itu penyakit"

mak mentua akk selalu ckp mcmtu... hihihi

:)
sy senyum ni kak..manis x?? hehe

salam ciksu...

teringat satu iklan ni...kalau tak pahit...bukan ubat namanya...hamid gurkha kot yg kata ni...mungkin iklan tongkat ali...hehehe

pahit memg btl susah nak makan..

tgh cuba kurangkan air manis... ;)

Tapi kalau pahit peria dan pucuk betik cecah sambal asam sedap kan:)

betul!! husna x suka mkn ubat sebab x sedap..haha..

yg sedap tu laju je..even dah taw risikonyaa..

hehehe..gitu la manusia ni kan. yg manis tu mmg sedap, tp kena kurangkan la

betul3..ni amy tgh selsema..seksanya rase..huhu..

td ada tgk tajuk nk up entry byk2 tp bila klik xde citer tu..hehe

Senyuman saya memang manis ☺☺

Tambahkan Manis dalam Senyuman, Kurangkan Manis dalam minuman ^_^ hehe

hehehe setuju tu.. maniskan dalam senyuman tau..

betul tu betul,sbb skarang bdk kecik pun boleh kene kencing manis

Saya tak suka manis2 sangat...hehe..senyuman manis tak apa. ^____^

aah betul..sy jenis yg camtu..dah tu minum air ais pulak..sumenye x sihat...

senyuman ciksu memang manis kan. :)

selalukan dengar ayat mcm ni..kebenarannya memang betul.. :)

haah betoi tu tp mmg sedap yg manis2 ni :)

senyum yg ikhlas,manis dipandang...senyum kambing..taknak pandang..:)

Betul ciksu, yg pahit tu ler penawar.

entah camner saya terbaca "pahit itu manis". macam betul jugak pun kan.

betul tu sue..yg manis tu mmg laju je kan..yg pehit x pandang pun

dah lama tak dengar lagu ni.....hehe

betul2...kita tambah kemanisan......

setuju..kurangkan manis dlm minuman tambah kan manis dlm senyuman

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF