23 February 2013

Petua penawar cirit birit


Selain teh kelat sesuai untuk dijadikan penawar cirit birit.. ada lagi petua yang lain.

Semuanya dari perkongsian pembaca blog QasehnyaRania.. terima kasih ye sebab sudi berkongsi petua uols juga.

Kan dah kata mak-mak kita lebih dulu makan garam dari kita.. so, rugi kalau kita tak amik tahu kan. :-*

Semoga perkongsian dari mereka ini boleh diamalkan oleh uols juga.. saya pon baru tahu juga sebenarnya.. kata sharing is caring kan :-*

Renung-renungkan dan selamat beramal.. hihi



Update



14 comments:

Nur Atira said...

datang singgah sini. jom join masuk bloglist . hehe

Wirda Amir said...

salam senja ciksu...

org tua2 dulu byk petuanya...kebanyakannya memang berkesan,maklum la zmn dulu mana ada berbagai ubatan mcm zmn sekarang ni...

Chic Na said...

semua benda yg pahit2 je ni. huhu..

intanfirdaus247 said...

Salam ciksu..kalau cirit birit ni bolehlah kak intan cuba kan....:) tq ciksu sudi kongsi

Che Rosliza Che Mat said...

petua yg menarik qaseh...

eita said...

biasa minum teh kelat..

Cik Nur said...

minum air rebusan ciku, pertama kali nur dengar ni.... :)

Nurul Aini said...

ohh..yang ciku tu tak pernah tahu..Tapi selain tu guna daun/pucuk muda pokok jambu batu pun boleh jadi penawar cirit birit. Minum air rebusan dia.

umi alya said...

masa akak student dulu, tutor ajar, jika kehabisan ORS, bancuh sedikit garam & minum, itu yg saya amalkan sekarang

Ibu Lala said...

Sllnye klw ceri beri ni mmg ambik ubt doktor je la..

Hatimi Tahirruddin said...

bagus petua2 yg ada ni...nice sharing...:)

ros_reeza said...

macam macam petua ye... kalau mak Ros, ambil tepun gandum, bancuh sikit. terus minum.. memang mak dok buat macam tu.. tapi, Ros tak lalu nak mminum.. hihihi

Cik Aini said...

yg daun pucuk muda jambu batu tu tahu lah tp yg ciku tu pestime dgr..ssh gak nk cr kalo xdo pkk tu kan :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

selalu minum teh kelat ngan makan pucuk jambu la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...