Teh Kelat penawar cirit birit


Semalam saya pi makan bihun sup.. kedah punya.. yang letak cili merah tu :-*
 
Mula-mula saja test semangkuk.. kongsi dulu.. pastu sangat mengena dengan tekak saya maka en. suami tambah semangkuk lagi.

Saya memang suka makan makanan yang berkuah.. tambah-tambah pula daging dia empuk sangat.. murah pula tu.. semangkuk cuma RM4.00.

Yang syoknya, dalam saya dok leka hirup kuah.. tak cukup mangkuk saya, mangkuk en. suami pon saya bedal sekali.. en. suami dah keluarkan isyarat..

"jangan hirup sangat, nanti sakit perut"..

Disebabkan kedegilan cik puan isteri maka habislah dua mangkuk kuah dihirupnya.. puas :-*

Tadi jam 5pagi dah jaga.. sebab apa.. sebab perut daku memulas-mulas.. apa lagi sah-sah dah kena ceri beri.. aduh kan dah kena.. alahai :(

Apa nak buat, benda dah jadi kan.. so, jalan penyelesaiannya saya ikut petua mak.. kalau ceri beri mak selalu suruh minum teh kelat.

Macam mana nak buat teh kelat.. ala senang je pon.. mula-mula uols rendam la uncang teh dalam secawan air panas.. biar kaw-kaw punya.. jangan letak gula ye.. pastu selawat Nabi.. terus minum.. ulang la sampai hilang ceri beri uols tu.. saya alhamdulillah dah ok ;)

Len kali jangan degil ye ciksu.. dengaq cakap en. suami tu :-* 

pppsssttt: sat lagi nak ke Jasko AU2, Setiawangsa.. nak tengok audition Bintang Mencari Bintang.. pastu ke Damansara pula.. carik jalan.. hihi


 
    
Previous
Next Post »
19 Komentar untuk "Teh Kelat penawar cirit birit"

Aaa..sedapnya mihun sup kedah. Dah lama tak makan. Ohh..air teh kelat ni selalu mak suruh minum kalau cirit birit..hehe..Tak tahan cirit birit. Rasa nak pengsan.

Owhhhh sgt suka bihun sup utara sambal merah tu tp susah nk jumpa la..

betul...lagi keras tea...lagi keras dia keluar nanti....he3

Tula dia...bak kata org...makan sedap sakit mengidap!....bila da kena ngan tekak tak pkir langsung akibat ya dak ?

salam ciksu...

gitu e tp kalau sy kena teh kelas ni mesti kembung perut...tak tahan dgn teh...

haah kalu nak hilang ciri biri minum teh kelat... lg satu petua mak saya ajar cari buah ciku muda, rebus dan minum airnya.. saya dah pernah buat.. Alhamdulillah lepas tu dah takk ciri biri dah.. :-)

ha kan dah sakit perut....
saya pon kalu kena selalu minum teh pekat macam tu...

hihihi..degil...saya kalau kat rumah mak uruh makan kopi pekat kalau ceri beri, mauk 3 sudu teh, tanpa gula, nak telan tu perghh...

haaa.. kan cik abe dah pesan. huhu..

bunda selalu buat...berkesan sangat..

tu dia sedap punya pasal dah kena ceri beri pulak.. ekeke :p

Kami kecik2 dulu pun kalau ceri beri mak kasi teh kelat, tapi kalau terlebih dos, jadik sembelit pulak hahahha.

tudia hirup kuah sampai cirit..hehe.klaka la ciksu n

petua yg bagus qaseh untuk di kongsi...

Nur tak boleh telan lah teh kelat ni, rasa nak tkeluar balik...jadi nur mkn pil kcik2 tu...ape ke nama nur lupa...

alahai kesiannya Cik SU.. nasib baik dah lega ye :)

hehehe nti mai kedah trs lah ciksu ai belanja yg real pnya..lg sedap tau..pasal teh kelat tu dulu2 selalu je kena paksa minum ngan mak kalo cirit birit.ngeew

tu dia penangan sup sampai ceri beri ciksu noh

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF