Ayam Bakar dengan Pemanggang Ajaib



Sejak ada pemanggang ajaib saya lagi suka makan bakar2  dari goreng2..


Salah satunya nak jaga kesihatan.. lagi satu nak jimat minyak, masa dan tenaga.. bijak2 :)



Lagipon senang.. ayam amik bahagian wing + rib.. sapu sikit dengan serbuk kunyit.. pastu uols blend bawang besar + bawang putih + halia + serai.. jangan blend halus sangat ye.. kasi kasar2 sikit ;)



Bila dah siap blend tu perasakan dengan serbuk cili, garam dan gula.. cukup rasa pedas, masin dan manis.. haa, apa lagi perap la.



Sambil2 tu boleh la pi mandi ke atau buat apa yang patut :)

bila dah siap perap.. masuk je dalam pemanggang ajaib tu.. tutup.. guna api semaksima mungkin.. masa, setting sendiri la ye.. uols pon pandai masak kan :-*

Baunya sedap tau.. rasa lagi la sedap.. saya cicah dengan sos j.. haha


pppsssttt: Sekarang ni ada pemanggang ajaib bawah label Vantage tau.. besar sikit dari pemanggang ajaib saya ni :)

Previous
Next Post »
32 Komentar untuk "Ayam Bakar dengan Pemanggang Ajaib"

wah bagus2.. banyak kegunaan pemangang ajaib ni kan... kata ajaib..hee

tengok ayam nh .. terliur alja !! haha ..

Jom Join GA saya . Saya sedang mencari 90 Pemenang . Mana tahu Rezeki awak :) http://www.cahayapermata.my/2013/03/birthday-giveaway-nur-alja.html

Wah.... menu menu semua mengikut kesihatan je kan...

akak nk beli pemanggang ni tapi dah ada yg jenis bubuh air kat bawah tu dia tak hangit..kawan mak jual..ok jugak..bestnye ayam bako ciksue, terus lapo nih..hihik :)

sedap dan sihat.... wiiiieeee.

makan yang panggang selalu tak elok jgak kan?

Cicah dengan....? apa kak..hehe. Waa..ada label baru pula. Saya menunggu pemanggang ajaib saya. hee. ^__^

waaaa....nanti bertambah slim lah cik su asik makan panggang je..

untuk kesihatan jugak kan..

bak sini sikit..

assalamualaikum ... wah ! nampak mmg sodap nih . nak cubalah . tapi x guna pemanggang ajaib lah .

Cer bagi AJ rasa....
Hehhehheh.......
Terliur pulak tengok ayam tu.... =D

cikna pun sekarang guna pemanggang ajaib je. rasanya lg sedap kot..

ciksu.. ciksu ada bank in duit ke harini?

wahh,..nampak masak elokkan...
Nur tak tahu bila nak belinya....

tp ingt mmg nak beli satu..hihi

Bilala cikmanis nak beli pmanggang ajaib ni

emmm.. terliur pulak tengok aym tuh :)

CikSu...mehla sini sikit...yummy tu...

Bolehlh hr2 memanggang....ihat tanpa minyak!

dah cuba pakai resepi mama mia..perap ayam dgn pemanggang ajaib..sodapp.cuma peria tu belum sempat nk cuba la ciksu.ngeee

sedapnya...nampaknya kena beli la pemanggang ajaib ni..mudah dan cepat.. :)

mmg ajaib kan.. hihi.. sedap nmpk ayam panggang tuh!

My mum ada rasanya tp tak terguna lagi.. Hehee

wah sedapnye..teringin jgk nak ade pemanggang ajaib tu

amboi sejak ada pemangang ajaib ni kemain dia eh.. mask² gitu.. nsb baik dah beli jugak.. dr langkawi jer. hahahahahaha.. nnt² kt up entry tu...

nampak sedap Cik Su.. Ros tak ada lagi pemanggang ajaib ni. huhu. bila lah nak beli. hihi. Avon pun ada kan?

wah rajinnya..tp dgn pemanggang ajaib semua senang kan

saya beli happycall jumbo grill melalui qoo10.my free shipping from korea.payment by local transfer.dorang delivered by ems a week dah smpai to msia. skrg dorang offer silicon tool spatula/ spoon / brush rm12.40. ceramic pot set offer from rm220++. jom beli jimat cost free shipping. brg ori pulak tu direct dr korea

saya taktau masak kak...nak tanya soalan kurang pandai sikit. Nak kene sapu myk tak kat pemanggang tu?

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF