Cantik Di Hati


Pagi ni tak tahu nak buat entri berkenaan apa.. hanya sekadar ingin berkongsi dari apa yang saya baca.. 
sama2lah kita hayati dan renungkannya..
Rasullah SAW bersabda:
  • Orang kuat itu bukanlah orang yang banyak menjatuhkan lawan tetapi orang yang kuat ialah orang yang dapat menguasai dirinya ketika marah (HR Muslim)




Previous
Next Post »
39 Komentar untuk "Cantik Di Hati"

Nak marah memang senang tapi nak control tu yang payah!

suka3x....semoga kita sentiasa mencari keredhaanNya....

betul tu......marah pun senyum smbl istighfar. Bukan senang nk buat cam tu tp hikmahnya......hati jd tenang!

nk jd org yg kuat tu..huhu..

p/s:aha ciksu just apply..t dorang bls blk

kena kawal perasaan merah...baru ckup kuat melawan syaitan..

ye setuju.... menahan kemarahan tu perlukan tahap kesabaran yg tinggi...itu adalah perjuangan!

Kalau mcmtu akk org kuat lah nie..hihihi
Nice entry :D

marah lebih membawa padah kan

Semoga AJ orang yang kuat itu...

Slm singgah kembali. Tq kongsi ini ye untie

betul tu ciksu.. kadang2 memang susah manusia ni nak bersabar demi kemarahan.. :)

nice ... nk mrh laju jerk.. tp nk kawal hukhuk ^^

betul2...sangat setuju dan sangat suka dengan entri ini... thumbs up CikSu...

tq share...orang kater kalo nak tengok kesabaran seseorang tengok ia ketika marah...

Kena banyak bersabar.. Kalau tak, payah nak control marah ni.. :D

mcm tgh marah dgn seseorg jer...

sedang cuba kawal perasaan panas baran,hee..

jom bce entri nie.moga bermanfaat.pndk je nie

http://musicloveanisa.blogspot.com/2013/03/belajar-selagi-masih-sempat.html

betul. paling susah nak kawal bila marah. sbb banyak sgt syaitan dok menghasut.

*err ciksu.. adik ciksu terkorban masa bertugas ke? maaf cikna tanya. cuma nak tau kisah nya. kalau keberatan takyah jawab, abaikan je. ;)

setuju sgt2...
lepas ni nur kena pandai kawal kemarahan....

Saya suka ayat tu. Marah itu api, sabar itu air. ^___^

inilah yang paling susah nak buat ciksu...mengawal diri dari marah, ermmm

Very very wonderful word. a good reminder.

Sangat setuju...pernah dengar hadis tu

betul tu Cik SU.. Ros ni kadang-kadang boleh kawal.. tapi, kadang -kadang tu memang tak dapat nak kawal.. huhuh

yup nurulpum selalu doa n kawal jgn ikutkan amarah sangat..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF