Kerepek Bawang pilihan saya..



Suka makan kerepek bawang tak.. saya suka makan kalau nak buat tu ntah bila la nak membuatnya.. sebab prosesnya yang agak merumitkan.. nampak macam senang je :)

Saya pernah tengok mak dua pupu saya buat dulu2.. dua pupu saya tu maknanyanya mak saya dengan mak dia sepupu.. tok wan dia tu abang tok saya.. so, saya dengan dia tu jadi dua pupu la "eh, eh.. uols paham ke ni.." hihi.. mak dia pon dah arwah.. masa tu saya darjah 5.. saya panggil arwah Ngah Yam.. arwah meninggal sebab kemalangan jalan raya.. al-fatihah..

Arwah Ngah Yam ni dulu suka meniaga.. tak kira la meniaga apa pon janji meniaga.. jap juai kain pasang, jap minyak angin, jap juai ais kacang.. pendek kata macam2 la.. kalau time raya buat kuih raya.. semua tu kenangan..

Saya selalu tengok arwah buat Kerepek Bawang ni dulu.. mula2 bacuh tepung.. pastu bahagi dua bahagian.. satu biasa, satu yang berempah.. kemdian ratakan dengan roll, buat nipis2 je.. dua2 bahagian buat..  pastu tindan dua.. gulung rapat2.. bungkus dengan plastik, simpan dalam peti ais.. bila agak2 keras.. bawa keluar pastu ptong nipis2.. rumitkan tapi sedap :)

Sekarang ni saya beli je.. baru ni cik abe pi Banting lagi.. atas urusan khoje.. kaki ni saya pesan Kerepek Bawang je.. dah la murah, sedap, banyak pulak tu.. memang akan carik lagi nanti.. hihi

Cer bayangkan Kerepek Bawang setengah kilo baru RM3.60 je :) Ubi Pedas pula setengah kilo RM4.30..
Sape2 yang nak pi carik untuk hari raya nanti boleh lah ke sini..

FAZZ ENTERPRISE
LOT 1454, JALAN CEMPEDAK
OFF JALAN CEMPEDAK 
BANTING, SELANGOR DARUL EHSAN

03-3181 3076  



Previous
Next Post »
9 Komentar untuk "Kerepek Bawang pilihan saya.."

Kerepek Banting?/ tempat azwa la pula.. :)

kerepek bawang ni ank2 yg suka mkn..m3h..suka kerepek pisang..hee

memang sedap kerepek bawang ni. cikna pun suka. ;)

Nur pernah skali buat kerepek ni. tapi tak menjadi...
huhuhu

skrang ni suka mkn je..hihih

suka2....time2 raya selalu order banyak2 hihi

SUKA JUGAK KEPEK BAWANG KAT FAZZ NI... KALAU PG SANA MESTI BELI LBH.. SEBAB ADA SEDARA MARA KAT KG PUN SUKA KIRIM..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF