Keropok Tanpa Minyak


  Kejadian ni dah lama.. masa saya pergi MAHA 2012 tahun lepas.. sebenarnya saya terpegun dan tertarik bila tengok benda alah ni.. hihi.. 

Dengan menggunakan mesin khas ni, dapat menghasilkan berkeping2 keropok tanpa menggunakan minyak.. modal untuk dapatkan mesin ni boleh tahan mahainya tapi memang menarik.. tetiba mai mood nak buat bisnes juai keropok pulak.. hihi :)

Jom tengok ;-*

Mula2 cedokkan 1 scoop serbuk dalam `tipuware` putih kat depan adik tu.. ala, serbuk dia lebey kurang macam oat je..  nampak tak yang kat tengah 2 tu..
 
Bila dah letak serbuk tadi.. ratakan dengan alat khas yang dipegang tu.. biar ia sekata sebab sat lagi nak tekan kan.. 

Kemdian tarik pemegang tu ke bawah.. kekalkan posisi sebegini sampai la lampu hijau tu menyala/ berbunyi.. maknanya dah siap la keropok tadi..


Bila dah siap masukkan dalam tong warna pink kat sebelah tu.. pic blurr kan.. kalau yang tak bernasib baik, keropok tadi akan terpelanting ke belakang dan jatuh :)

Pastu ulang la sampai habis satu `tipuware` tu.. tengok adik tu tarik pemegang mesin tu pon boleh tahan ;)

 
Begini lah rupe keropok tu.. sedap sebab ada rasa.. lebih kurang rasa macam keropok udang yang dijual kat hentian R&R tu.. yang bulat besar tu.. pernah try tak?

tapi yang ni special sebab TIDAK MENGGUNAKAN MINYAK SAMA SEKALI :)

pppsssttt: Tak sabar nak tunggu Maha 2014.. panjang umur boleh pergi lagi :)



Previous
Next Post »
24 Komentar untuk "Keropok Tanpa Minyak"

tak pernah nampak.. apa rasa keropok tu .. sedap x???

owhhh menariknyer.... tanpa minyak tu...

Senangnya nak buat keropok tu.....

owh yg bulat besar tuu...dah banyak kali makan, beli kat RnR mmg sedap pon..

Kiranya baik untuk kesihatanlah sebab tanpa minyak kan? :)

makanan yang sihat bagusnye! selamat Hari Wanita

Wah..seronoknya tengok menghasilan keropok..kalau rasa macam keropok udang RnR tu saya pun suka..yummy..dah lama tak makan.hihihi.

menarik jugak alat ni..apa2 serbuk kan pastu jadi kerepok kan..

MENARIK TAPI CM SUSAH JE NK HASILKAN BYK KEROPOK DLM SHARI..HUHU

vah vah vah...sangat menariks ni CikSu... healthy food ni...

tipu ware? hurm... mcm2 la cik sue kite nih..huhu

kat mane ade jual kopok ni..

tahun lepas maha remy tak sempat nak pi...busy.... kalu yg dulu2 pasti remy pi byk kali......

Ros tak pernah dengar lagi ni.. thanx Cik Su share ni :)

senang je caranya ye...
tpi mesin tu la mahai.. :)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF