Lagi Petua Hilangkan Pahit Peria

Bertuah sungguh dapat kawan alam maya.. walaupon jauh di mata tapi dekat di hati kan.

Selain guna air garam, uols boleh try petua yang rakan2 blogger share ni.. dengan harapan saya semoga uols2 yang tak makan peria akan berminat untuk makan peria suatu hari nant.

Celur Peria dengan Pucuk Jambu.. saya first time tau ni :)



Dan boleh direndam dengan air beras juga :)

 

Kebiasaannya air beras basuhan yang pertama saya suka buat cuci muka.. hihi
 
pppsssttt: Terima kasih pada semua yang prihatin dengan saya.. tenkiu.. nah amik ni.. flying kiss... mmmmuuahhh :-*



Previous
Next Post »
13 Komentar untuk "Lagi Petua Hilangkan Pahit Peria"

Ohh..kak nea lopah..hehe.. OOo..baru tahu..boleh report dekat mak ilmu baru saya ni..hehe. Terima kasih kak. ^___^

petua untuk hilangkan pahit peria...erm boleh cuba

selalunya kalau nak masak peria... rendam dengan air garam jer... ooo...rupanya ada petua lain juga... he he he...tapi rendam air garam tu lebih mudah.... ^_^ sebab senang nak dapat...

nak tanya akak nealopah la...pucuk jambu batu ker pucuk jambu air....^_^

oo..mcm2 petua eh...
bgus2..nanti bolehlah cuba...

MJ memang xlalu peria, boleh la cuba petua ni.. Tq sharing

Pd sy peria ni sedap...sy pun rendam air garam aje...itu yg senang kan.

Sejak terbaca dlm Pa & Ma...antara petua utk banyakkan susu ibu...mmg sy pulun ajelah la....dgn izin Allah jua.

wahhh..bnyk petua rupa2nya ye. hehehe

Saya suka peria tp kdg2 pahitnya buat tak tahan ..air cuci beras rupa2nya..tq ciksu

banyak petuanya kan... bagus berkongsi macam ni kan:-)

ooo banyak rupanya petuanya. tq yg berkongsi. ;)

wani xmkn peria tp petua ni boleh guna mana tau tetiba nk mkn nanti

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF