"Mini GA sempena 2nd Anniversary"


nak join klik banner ye ;)
 Kenangan manis saya banyak sebenarnya bila bersama keluarga, rakan2 dan suami :)

Tapi kali ni nak ceghita pasai kenangan manis dengan en suami je la ye, citer banyak2 kang tak da pulak oghang nak baca.. hihi.. 

Kenangan manis saya ialah bila dapat duduk sebumbung dengan en suami selepas berjauhan.. ye la, Perkahwinan Jarak Jauh (PJJ) la katakan.. dari Penang ke Kolumpur.. Tuhan je yang tahu.. hari2 dok memikior.. 
  • "suami aku makan apa la hari ni"..
  • "kenyang ke''..
  • "berzat ke apa yang dimakan tu''..
Tak boleh jadi ni.. last2 amik keputusan resign.. ikut en suami ke Kolumpur.. alhamdulillah urusan dipermudahkan :)
 
Perasaan masa tu tak payah nak habaq hokey.. memang terlalu gumbira sangat.. barulah dapat menikmati kehidupan sebagai suami isteri yang betul kan;) lagi satu siap berangan tau.. hari2 nak masak sedap2.. kemdian tiap kali suami balik kerja nak sambut kepulangan en. suami dengan 
"white coffee dan roti bakar".. ececeh.. klasss ngko ciksu ;) 

Alhamdulillah dari pandai goreng ikan, masak nasik goreng.. sekarang dah boleh masak macam2.. syukur.. tak bermakna masa bujang tak pandai masak tau :) tapi bila dah kawin ni.. gaya masak tu lain sikit.. ye la, masak untuk yang tersayang kan.. 

Gaya tu maksudnya dulu main campak2 juga tapi setakat baca "bismillah" je la.. tapi bila berumahtangga ni banyak lagi kena belajar ghopenya.. nak masak sedap2 kenalah amalkan selawat dan zikir.. in shaa ALLAH bertambah sedap la makanan yang dimasak nanti.. pastu suami pon bertambah sayang kan.. ;)

Mak saya pesan nak pikat hati suami kena la ikat selera makannya.. bila suami suka makan hasil air tangan isterinya barulah wujudnya keluarga bahagia.. amin..
 bila dah dapat pikat selera cik abe, itulah kenangan manis saya.. nak2 bila kena puji..
"sedapnya, lain kali masak lagi ye".. 
haha, meme tak bleh blah :-*

Rasa2 ni boleh dikira kenangan manis tak? tak kesahlah bagi saya tetap kenangan manis ;-* Jom join.. ada masa lagi ni ;)
 
Mula 27 FEB 2013 
 Tamat 17 MAC 2013 
Jam11.59pm
pppsssttt: Pemenang akan diumumkan 2 hari lepas selepas tarikh akhir.

Previous
Next Post »
40 Komentar untuk ""Mini GA sempena 2nd Anniversary""

nk hadiah meh tgk sini
http://talktocayunkpinky.blogspot.com/2013/02/nak-sponsor-korang-coklat.html

alahai..akak xde kenangan la cik su..good luck ye..

mmg sgt manis klu setiap hari dpt berdamping dengan suami..kadang2 kebahagiaan perlukan pengorbanan..sy mmg tak boleh dok jauh dengan en suami,sekian terima kasih.hehe..

btw gud luck!

alhamdulillah...suka la bca entri ni..hihi... good luck tau!!

owh lupa nk bgtau.. deqla syg cik sue jugak la.. bkn GSF je.. hihi

alhamdulillah...patutla penantian itu satu penyksaan...tapi berkat kesabaran,bersama jua akhirnya di bawah satu bumbung...

kenangan bersama sebahagian kita yang lain itu sememangnya indah... siapa kata kalau semasa bujang x pandai masak bila dah kahwin pun x pandai masak...yang penting nawaitu...kan Cik Su...

All the best untuk GA ni...

gud luck cik su.. memang paling manis kan! bila dh ada suami :)

alamak bestnyer suami der puji2ni.. akakni memang sampai sekarang payah nak dapat pujian dari suami.. kena banyak berzikirler ni...

wah kenangan manis ler tuu...nak joint gak laa... tapi...kenangan mana eks...

Tak baca tajuk..giveaway rupanya...heheeh
Tapi memang best cerita ini..
Betul!!! saya setuju. Masa anak dara kakak saya memang malas nak masak..tapi bila dah kahwin tahu masak macam2 dan kini buat bisnis kek lagi..pelik-pelik..

tq join..rajin2 jenguk kenangan manis blogger lain kat sini,

http://nazirahnyerr.blogspot.com/2013/02/senarai-peserta-mini-ga-sempena-2nd.html

akan d update setiap malam..;-)

hepi sangat3 baca entry cik su, terbayang2 saya nanti, hope dapat jadi cam ciksu, duduk sebumbung dengan en suami, boleh masak untuk dia, skang dah 2 tahun hidup berjauhan, n kalau cuti pun dok umah dia, sah2 la saya yg tak berapa pandai masak ni tak boleh lawan masakan mak dia..huhuuhhuhuhuhuhu, sedey. hope ciksu hepi salu! ;-)

dapat duduk sekali dengan suami mmg kenangan yang paling manis... saya pun pernah merasa PJJ tu... memang menyakitkan...!

kenangan manis ni. good luck ciksu. ;)

selamat ber-giveaway sis., hee gud luck~ ^^

good luck... sokong sapa kata sebelum kawin x pandai masak.. dah kawin pun x pandaikan...

dah join http://msvelentine.blogspot.com/2013/03/mini-ga-sempena-2nd-anniversary.html

akhirnya dpt jugak ciksu sebumbung dgn suami ye..

hadiah dh sampai tau cik sue..mekasih...

sweet tak kenangan ciksue ni...alhamdulillah good luck n moga berbahagia selalu :)

Terharu nya dengar cerita akak. ramai pasanagn baru kawin terpaksa PJJ. Lepas tu seorg kena mengalah. baru dapat duduk sebumbung.. dekat dan berkat :-)

gudluck kak..

betul tu berkat kesabaran akhirnya keputusan di pilih berbaloi asalkan bersama tersayang.. jijah pon dari langsun xtahu masak skrg sikit2 cuba masak utk suami.. syukur..

jenjalan sini.. dr GA yg sama :)

http://anisanisa33.blogspot.com/2013/03/mini-ga-sempena-2nd-anniversary.html

thanx ajak join...gud luck yea...huhuhuhh!!!

Wah..knangan mnis la tu..:) btul..bila duk ngn suami rasa slmt n rasa tiap2 masa nk msak kn..bila duk jauh xtenang trus..hihi..gudluck ciksu:)

pada saya itu kenangan manis, semoga berjaya nanti ye :)

gud luck Ciksu..
satu pengorbanan yg x ternilai tu apa yg Ciksu buat.moga bahagia selamanya.amin

TQ for the invitation.. AT join ^_^

http://aetyhasteja.blogspot.com/2013/03/mini-ga-sempena-2nd-anniversary.html

insyaallah nnt nurul join..dekat nak tutupdah ek.tgk ptgnie insyaallah

woww..suweet lar..hehe..
mmg kenangan manis pon..rasa mcm teringin plak..=P

goodluck ye ciksu..=)

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF