Papedom..


Bukan filem papedom yang Liyana Jasmay berlakon tu ye.. tapi papedom yang dimakan oleh Liyana Jasmay dalam filem tu.. hihi..

Saya memang suka sangat makan papedom ni.. mungkin terjebak masa dok Penang dulu kot.. hampir 3 tahun lamanya di Penang.. so, terpengaruh la sikit dengan cara pemakanannya..

Contohnya masa zaman sekolah saya suka makan nasi tanpa kuah yang banyak.. suka kering la kiranya tapi sejak dok berkawan dengan anak mami Penang.. saya mesti makan nasi letak kuah.. puncanya sebab selalu makan nasi kandaq la ni.. suka campuq2 kuah.. sedap pulak ghasanya.. tapi sekarang dah kurang sikit la..

Makan nasi putih nak panas2 ye, ada pula Kari Ikan Tongkol, ayam goreng pekena pula dengan bendi rebus dan papedom.. memang tak toleh kiri kanan dah.. nak2 pulak kari belah Penang kan style tak letak santan.. just letak rempah ratus je.. mamak style.. memang terbaek lah :)

Kalau buat Nasi Tomato, Ayam Masak Merah, Dalca, Acar Timun pon sedap jugakk kan.. papedom jangan lupa ye.. lengkap satu set :)

Saya suka papedom yang besaq macam atas tu.. papedom ada banyak bentuk kan.. uols suka makan papedom tak.. krup.. krap.. krup krap... je kan bila gigit.. hihi

pppsssttt: Mood sekarang makan.. makan.. makan.. :)


Previous
Next Post »
12 Komentar untuk "Papedom.."

ciksu, saya suka papedom, teringin nak makan yg besar tu..hihi

apa pun jenguk sini jap, suprise..;-)

http://nazirahnyerr.blogspot.com/2013/03/hadiah-istimewa.html

suka juga...sebab rangup tu...tapi penang mai mesti sedap punya he heee....

Tag join segmen

http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2013/03/segmen-blogger-muslimah.html

Suke2 papadom..dijadikan jajan pun sedap..sungguh enak dimkn begitu saja..hihi

MEMANG SEDAP DIMAKAN BERSAMA NASI. LEBIH-LEBIH LAGI NASI MINYAKK PERGHH..

yg ni mmg feberet..kalo masak kari..mmg suka grg papedom..mkn bersama nc kuah kari kasi lebih&papedom..hee

cikna suka papedom yg empat segi kecik2 tu.

mukadimah tak menahan betol arr... haha.. deqla x suka...entah lain mcm kot rasanya...

papadon ni lawan dia dgn kari..mmg sedap.. :)

haishhh lapo lak...huhuh

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF