Ayam Masak Hitam lagi.. hihi



Selagi tak habis stok.. akan ada la menu masak hitam ni.. 


Bezanya kali ni saya guna ayam tua.. sebab isi ayam tua lagi pejal dari ayam daging.. makan dengan nasi pon boleh, makan dengan nasi impit pon boleh.. terpulang :)



Mula2 ayam tua tu saya rebus sekejap dalam rice cooker.. agak2 nak empuk tu saya keluarkan isi ayam.. kemdian gaul dengan rempah masak hitam yang siap digaul bersama kerisik, air asam jawa, gula, garam dan kicap pekat.. dalam pemanggang ajaib tu saya masukkan sedikit minyak.. kemdian tumis bawang dan halia.. agak kuning masukkan bahan perapan tadi.. kacau2 jap, pastu tutup..saya biar sampai la masak dan agak kering.. siap :)



"tak banyak khoje ke ciksu.."



"memang banyak khoje dan memang saja carik khoje.."







Previous
Next Post »
33 Komentar untuk "Ayam Masak Hitam lagi.. hihi"

Hehehheh..
Selagi ado kan ciksu.....
Masak le ape lagi... =D

wah..dah siap masak ke ciksu..sedapkan ayam masak hitam ni..semestinya menggunakan rempah masak hitam kak izan mama mia..

hamboilah cik sue asyik tunjuk menu masakan jer... terliur tau huhuhu....

wahhhh..nampak sedap ni ciksu. hehehehe. nak sikit!

done hotlink :D

sedapnya..dah belikan mak pemanggang ajaib tu..utk dr sendiri tak beli lagi..senang kan masak dlm tu..hehehe

yg byk khoje tu buat lebih sedap tu..ehhehe:D

kalau cicah dengan ketupat pun sedap ni.. mudahkan nak wat apa2 masakan dlm pemanggang ajaib ni.. :D

perghhh mmg nmpk sedap... yg ni baki kak izan punye tu ke?

wehhhh
nmpk mabels lah Ciksu..adoiii terliur la plak dh mai tgk time2 lunch cenggini.haish :)

hai ciksu...:)) selamat petang..amboeh sedapnya dia masak..mai la sini sikit..lapaq nih..ehehe

wah..nampak mudah lak cara masaknya...

sebenarnya,..akak teringin nak tgk gambar,,..tp xkeluar walau dah cuba buka 2 kali..hihi..inilah koata P1 dah habis lor...

sedap makan nasi himpit kan ciksu..

nmpk menarik tuh,leh la try ngn pemanggang ajaib sy hehe..

tgh duk pk nk beli pemanggang ajaib jgk nie..hehehe..survey harga rm129..ok x ciksu?

Kerja banyak tapi minat memasak lagi tinggi so memsak jugak..kan..kan..heheheh
Menyelerakan!!

wah kak..semua masuk sekali dalam pemanggan ajaib?? hebatnya...

Suker mkn tp tak pernah buat..daging ni panadkan berkali2 lagi ummphh kan..sedapp..

wah ciksu. skrg masak mmg guna pemanggang ajaib je eh.. ;)

agak letih gak ciksu nak buat keja rumah. huhu..

kunjungan perdana gan..
salam kenal dan sukses terus..

ni beli kat izan mamamia tu ke? akak tak sempat nak rasa lg nih..

rajin ciksu masak kan..agk2 blh ke sy menjadi isteri mcm cksu ni..hhehe..sentiasa ada resepi yng nak dimasak..

sedapnya CIk Su.. sabar je lah.. hihihi

ta tgh berpantang betul ni cik sue.

seddapnyerrr,,pos kan utk sate plizzz hehehe

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF