Kelapa Laut..



"pernah minum air kelapa laut tak?''
"jeli kelapa laut pernah rasa tak?''
"macam mana buah kelapa laut ye.." 

Kalau saya belah kedah tak panggil kelapa laut.. kami panggil buah tai.. haha.. jarang2 jumpa.. kalau jumpa pon mungkin musim dia la..
   
Selain air, kelapa laut pon boleh dibuat jeli juga.. macam jeli kelapa yang biasa tu cuma warna kelapa laut ni berbeza sikit la.. 

Rasanya sedap. cukup rasa. just nice. ala, lebih kurang macam dadih la teksturnya ;)
 
saya suka jeli kelapa laut.. cik abe suka air kelapa laut ;)

"ciksu buat ke.."
"tak, saya beli je.. nak buat sendiri.. tak kot.."

Selalu beli dengan pakcik dekat Pasar Malam Jelatek atau Pasar Malam Jalan Tar.. kalau air satu cawan RM2.. jeli satu bekas RM1.. sekarang dah tak da.. pakcik tu pon dah nega air lain.. hua.. hua.. hua..

Air kelapa laut ni boleh sejukkan badan.. itu yang saya tau la.. nak tau lagi kena goggle ler ;)


Previous
Next Post »
19 Komentar untuk "Kelapa Laut.."

pnah beli, manis sgt.. mgkn penjual tu dah campur sirap kot..

Tak pernah ulak akak minum hihihi sedap ke?

kelapa laut lg manis rasanya

tp kite kurang gemar.

:)

waktu mengandung hari tu teringin nak minum air kelapa laut ni.. sib baik bulan puasa.. jadi ada jual kat PARAM.. terus cuba..

kelapa laut? erm first time dngar

deqla tau sedap air kepala laut tu.. sbb ramai mmbe2 suka...tp deqla x minum sgt...huhu

pernah! beli kat pasar malam...katanya..boleh mengubat batuk... he he he...

Teringat bidan yg urut kakak dulu tepi rumah dia ada parit yg menghala pandai ada baaaanyak kelapa laut. Kakak suka jelly dia sedap..

buah die tak kaler coklat tu kan. hehe. pernah tgk kat cameron. :)

kak intan pernah makan tapi xingat rasanya macam mana...hehe..suka air mata kucing

pernah minum air dan makan isinya.sedap jugaklah

tak pernah minum lagi selain air kelapa..hee

pernah kot makan isi dia. dalam lai chi kang. :)

ehh..teringin pula nak mencuba...

salam sy peniaga air kelapa laut di Jalan TAR. Kalau berminat nak beli pati atau mahu jadi franchisee boleh call atau sms di 0102210578

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF