Ikan Dory versi Popcorn..





Hari ni masak awai sikit sebab cuti kan.. air pulak tak da.. sabaq je la.. dok tengah memikior dobi mana nak pi ni.. 



Oh ya.. tapi bukan saya yang masak ye.. cik abe saya yang buat semuanya..

Ikan dory tu macam biasala kasi cuci bersih2 dulu.. pastu potong ikut kesukaan memasing ;)

Guna 2 biji putih telur.. kemdian golekkan potongan ikan dory tadi atas tepung goreng ranggup yang siap sedia dibeli.. tepung tu memang cukup rasanya.. yang penting pedas.. saya pon berselera makan.. hihi..

Saya cuma buat sos untuk cicah je.. caranya.. saya blend cili merah(buang biji), bawang putih, halia, stok ayam, sos cili, gula dan garam sesedap rasa.. nak cair atau pekat terpulang k..


Makan dengan brokoli dan kentang yang siap direbus.. makan dengan nasi panas2 pon sedap.. ibarat macam popcorn ayam je isi ikan dory ni.. memang layan ;)

Try la memang sedap fillet ikan dory ni.. garing diluar, lembut di dalam.. jangan over cook pulak.. nanti dia garing sangat tak sedap..

 

Kalau rajin uols boleh buat sendiri tepung tu.. terpulang la ye.. uols lebih inovatip :)

Selamat mencuba :)



Previous
Next Post »
9 Komentar untuk "Ikan Dory versi Popcorn.."

hoho bole masuk master cep... =)

ermm sedap nih, yg macam bunga tu ape, bawang ke?

ni untuk snacking pun sonok ni sambil tengok tv cecah krup krap.

rajin en.suami ciksu masuk dapur yer... bertuah ciksu.

mcm2 makanan ye dah cik sue cuba..hihi...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF