Jus Tembikai


Alangkah indahnya di saat ni kalau dapat hirup kesegaran jus tembikai kan..

Dengan cuaca yang panas2 ni, memang laju je habis disedut :).. nikmatnya..

Balik nanti siap la ko tembikai aku kerjakan.. hihi.. baru beli semalam.. hajat di hati nak buat jus tembikai untuk cik abe.. saya kena pantang lagi sebab batuk belom baik lagi.. ala, senang je pon nak buat jus tembikai ni :)

Ada kew yang tak tahu nak buat jus tembikai.. kalau tak tau meh sini ciksu nak ajaq... 

"ammmboiiii.. ammmboiiii.."

Bahan2nya mesti la kena ada
  • Buah tembikai
  • Air gula
  • Air masak
  • Ais batu -terpulang
Caranya: 
  • tembikai tu potong la halus..
  • kemdian masukkan dalam pengisar bersama air masak tadi..
  • pastu kisar la.. nak hancur sangat ke, nak sedang2 ke.. terpulang pada tekak masing2 ye.. 
  • isi air gula dalam gelas/ jag.. kemudian tuang jus tembikai yang siap dikisar tadi..
  • siap
Nak letak ais pon boleh, tak nak letak pon ok je :)



Previous
Next Post »
16 Komentar untuk "Jus Tembikai"

memang sedapp sejuk2 minum petang2 camni...

salam ciksu...cuaca panas nikan...dpt air tembikai memang sedap sgt ni....

Arghhhhh...nyamannya klo dapat nih.

terliur pulak...haha..tambah-tambah petang yang panas ni..huhu

mmg syokkkk... deqla suka air tembikai.. tp tembikai tu x nmpk merah sgt la.. kalo merah lagi menyelerakan...hihi

semalam mcm baca kat blog mama mia.. hari ni kat blog cik sue.. saya?? saya beli dah kat pasar malam semalam hihihihi....

Sedapnya... Akk smggu lepas hari2 buat air tembikai malam2..hihihi

Erkk ... I like ...
Emmm, dlm pantang leh minum ker ?

Panas2...sejukkan tekak...best

terliur dan teringat ada tembikai dlm peti ais.tpi sebenarnya nak minum air kelapa :(

sejuk-sejuk memang sedap, hari-hari minum, cuma tak campur gula je

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF