Kunci dan Terkunci..



Ada satu kesah tu kan.. ntah macam mana la si laki binik ni boleh terkunci di rumah sendiri.. huhu.. leh bayang tak... sabaq je la..

ghasanya 5 tahun dah hidup sebumbung ni, ini lah kali pertama kami terkunci.. dugaaannnn betoi la.. mau dekat sejam juga la terkunci kat situ..

Kalau tak silap hari tu hari sabtu.. kami keluar dah nak petang jugak la sebab planning asainya nak ke Jalan Tar, KL.. ada pasar malam kan.. dah lama tak pi..
  so, tergedik2 nak p.. dok la tunggu kat situ sampai ke sudahnya.. sib baik time hujan, turun renyai2.. legaa.. ok sikit la.. kalau kata dah on dway p Jalan Tar mesti basahkan.. ada hikmah di situ..

Salah satunya sebab kunci duplicate memang duk dalam rumah... dalam keta tak da pulak sparenya.. 

Oh ya kami bukan terkunci diluar rumah tau tapi di tengah2 ruang.. antara pintu drail dan pintu utama.. haaaa, leh bayangkan tak ??? cer bayangkan sekejap.. sekejap je.. huhu.. sib baik la pintu drail tu ada lubang2, lau tak da mau fengsan kat situ jugak gamaknya.. :/

Minta kunci jiran try test pon tak mahunya.. udoh ghumah lain2.. mana nak sama kuncinya kan..

Nak tak nak terpaksa lah juga merosakkan tombol pintu utama tu.. amik masa yang agak lama.. dah cuba macam2.. tak boleh juga.. last2 kena kopak juga tombol tu.. punah.. huhu..

Sebelum nak jadik tu.. saya memang dok stand by dekat pintu.. cik abe la orang last keluaq.. sebelum cik abe melangkah keluaq tu saya dah tanya..

"kunci dah amik ke..''
dengan penuh keyakinan cik abe jawab
 "dah.. ada dalam porch beg.."
"ok.."

sebelum cik abe keluaq dia ada masuk bilik utama semula sebab amik apa ntah.. di sini la bermulanya.. 

Saya slalu bawa kunci saya tapi kebetulan hari tu cik abe pinjam kunci saya dan tak bawa balik.. so, tinggal dua je la skarang.. satu dekat kunci moto, satu lagi dekat kunci kereta.. memandangkan kami nak keluaq naik moto maka bawa kunci moto je la kan.. ok.. :)

Sekarang dua2 dah ada di ruang tengah.. sebelum saya tarik tombol pintu lagi sekali saya tanya..

"kunci mana.."
"ada dalam ni.."
"ok.." (sambil tangan dengan lajunya menarik tombol pintu.. sekali pintu pon dah tertutup dengan rapatnya.. tetiba ada satu suara yang bunyinya begini..

"yang, kunci mana.."
"laaaa, tadi kata dalam porch beg.."
"tak da la.."
"abannnnnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggg.."

Nasi dah jadik bubur... dok la menung dua2 orang kat situ.. sambil tangan dok mendail talian hayat yang ada.. hihi..

Sudahnya beginilah pintu rumahku.. sian dia.. habis sakit2 kena ketuk.. lau tak ketuk tuan ghumah tak leh masuk.. nak tak nak terpaksa la buat juga..


 Terpaksa sumbat dengan kertas, pastu ikat ngn tali.. konon2 nak cover lettew :p

Sudahnya lepak kat ghumah je la malam tu.. huhu.. esoknya pi buat kunci baru.. sebab memang tak boleh pakai dah..

 memang rezeki ko la apek.. hihi..

* kunci yang cik abe amik tu, ditinggalnya kat kipala katil masa masuk amik barang tu.. huwawawa...

  


  
Previous
Next Post »
12 Komentar untuk "Kunci dan Terkunci.."

laaaa siannya, sib baik bukan anak2 kecil terkunci

mungkin ada hikmah dsebaliknya..:)

hehehe.....pestaim dengar orang terkunci antara pintu kayu dengan pintu gril

SESEKALI TERKUNCI MMG HARU..TP AKAK PERNAH TERKUNCI DALAM BILIK AIR..TINGGAL SORANG2 PLAK KAT RUMAH...SEBAB TU KALAU AKAK MASUK BILIK AIR MEMANG BAWAK HP..APA2 HAL SENANG..

hmmm biasa la, kadang ingat ada, tapi upanya tak bawa..jem jem

Huhu...dugaan...apa boleh buat kan...hehe

adehh..perkara nk jadi ciksue..mmg mcm tu lah..selamat dh bleh kluaq..klau x, mati kring ciksue dgn suami kat situ..=P

alahaiii sadisnye... mmg haru kalo tertinggal kunci ni..naseb baik dgn incek hubby kan.. kalo sorg2 camne aih...huhu

hihihi...siannye ciksu... nak buat camana kan...

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF