Marrybrown dan saya..



Satu ketika dulu saya pernah keja dekat Marrybrown (MB)..

Pengalaman keja MB memang best.. 
walaupon penatnya ya ampun.. dah la penat buat kejanya.. 
penat lagi layan `customer` yang macam2 dok ada.. 
yang penting sabaq je la.. 
sebab tu bila ada kes `customer` bergaduh hanya semata2 kerana ayam.. saya dah lali pon sebenarnya.. hihi

Keja `fastfood` ni kena banyak2 bersabaq.. 
kalau dalam diri tu takda sifat sabaq jangan la khoje kat `fastfood` ye.. 
elok benor ler khoje belakang tabir..

Iye memang namanya `fastfood`.. 
semestinya segala2nya nak dipercepatkan.. 
tapi kadang2 tu timbul masalah2 yang tak dapat nak dielakkan.. 
so, kena la ada sifat bertolak ansur antara kedua pihak..

 itu saja.. bila ada persefahaman macam tu maka mudahlah segala urusan.. bila tak da persefahaman itu yang jadi macam2 tu..

Kelebihan bila uols makan2 di MB ialah tiada gov tax dikenakan.. 
harga yang dipamerkan adalah sama dengan harga yang uols bayar.. 
berbaloi kan :)


HQ MB di Johor Bahru.. MB paling banyak ialah di JB.. nak carik MB kat JB.. memang bersepah.. pergi setiap daerah dalam JB mesti ada MB.. 

Masa zaman blaja dulu saya selalu ke MB Shahab Perdana, 
pastu masa duduk Penang dekat MB Bukit Jambul.. 
sekarang ni kalau balik Perak saya selalu singgah dekat MB Mydin Mall, Ipoh.. dok KL dulu tak tau kat mana.. 
sekarang dekat Pudu Sentral dah ada MB.. 
senang la saya.. hihi.. 

Pengalaman yang paling berharga ialah dapat belajar buat menu kegemaran `customer`.. 
antaranya 
coleslow, 
vegetables salad, 
chicken porridge, 
nasi lemak, 
nasi ayam, 
mee kari, 
burger, 
fish n chip 
dan lain2.. 
ini yang saya nak kutip sebenarnya.. 
pakej 3 in 1.. 
kerja MB saya dapat gaji, dapat makan, dapat ilmu :)

Jom kita ke Marrybrwon..
`something different`..  


"sempoi habiss.." 

habis keja pi mcd balon `choco top`.. 
hahaha..





Previous
Next Post »
5 Komentar untuk "Marrybrown dan saya.."

Ke Marrybrown kah hari ni? hehe..:)

Pengalaman yang bermakna.. bukan senang nak daoat pengalaman macam tu...

serius xpernah makan kat marrybrown lagi...sebab takut mahal..hee

hihi. pengalamn berharga kan cik su.

owhh penah keje sana...hihi.. tu gmbr lama sgt eh.. nmpk kurus sikit.. lom kawen kan masa tu..

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF