Pru 13, 2013..


Ini tahun kedua saya mengundi.. hihi.. rasa gementar pon ada.. ntah ler.. 5 tahun sekali kan..

Sebelum tu check sama ada nama kita ada atau tak da.. kalau ada baru dapat no bilik ngundi.. saya dapat bilik no. 3.. alhamdulillah tak sesak sangat ;)

 tapi tetap dup.. dap.. dup.. dap.. hihi..

Mula2 bagi IC dekat petugas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).. 

Selepas selesai disemak no ic dan nama.. jari telunjuk kiri akan diwarnakan dengan dakwat kekal :)

Kemdian akan diberi dua kertas.. senarai calon yang bertanding.. satu kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) dan satu lagi kawasan Parlimen.. sebab saya mengundi ni kawasan kampung..

Pastu pergi ke kotak mengundi.. buat ler pilihan memasing.. pandai2 kome memikior ye.. siapa yang terbaek di antara yang terbaek..

Mula2 masa nak pangkah tu saya macam blurr2 sikit.. bukan per pon.. tetiba terpikir..

"eh, camno nak buat ni..?"

Blurr lebey kurang seminit dua je.. pastu relax jap.. baru nampak nama dan logo yang dinyatakan.. haha.. 

Bila dah siap pangkah memangkah.. lipat kemas2.. masukkan dalam kotak yang 
disediakan.. siap sudah..

Saya punya jari sikit je kerani tu warnakan.. sekejap je dah nak hilang.. dok main air je khojenya..

Nampak tak jari cik abe saya tu.. lagi panjang dan warnanya lagi terang..


Member ngundi.. Amy, Ciksu, Az-zahra..

Saya sudah tunaikan tanggungjawab saya sebagai rakyat Malaysia.. 

Undi adalah rahsia.. hatta dengan suami sendiri.. sebab saya adalah seorang yang amanah, boleh :)




Previous
Next Post »
10 Komentar untuk "Pru 13, 2013.."

Tahniah ciksu dah berjaya mngundi..hee..jom tggu result mlm ni.. :)

Dengan suami pun rahsia jugak ea..

Saya pun dah mengundi..tgh tunggu keputusan dpn tv

Nur pun diorg calit sikit je...
tak panjang....

apapun,.selesai sudahkann.. :)

alhamdulillah kptsn dh pun tau

wahh dengan suami sendiri pon undi berahsia yer..hee

Dah selesai tanggungjawab kita kan..

undi mmg rahsia.. tp skng ni rata2 x rahsia lagi kan.. kat fb lagi la..alhamdulillah settle sudah..

yups... suami sy pun x tahu sy undi apa.. hahahaha

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF