Rojak Ayam..



Ini menu makan tengahari cik abe saya.. boleh dikatakan setiap hari ye.. ntah apa yang best pon tak tau ler..

Tiap kali balik keje mesti saya tanya.. 

"makan apa tengah hari tadi.." 

tiap kali ditanya ini ler jawapannya

"Rojak Ayam.." 
"Rojak Ayam.."
"Rojak Ayam.."

Hairan bin ajaib la jugak saya ni kan.. tanya lagi.. 

"hari2 makan Rojak Ayam.. tak da menu lain ke..?"

"ada.. kadang2 tukar la makan nasi dengan ikan bakar ke tapi Rojak Ayam ni simple.. cepat, sedap, yang penting kenyang.."

"ok.."

Dah hari2 dok makan Rojak Ayam kan.. ada sekali tu cik abe belikan untuk saya untuk try.. 

 
Ada seketoi ayam, telur rebus sebelah, ada timun, ada cucur, ada sengkuang dan tauhu.. dalam RM5..

Bagi saya.. simple.. ada rasa.. kuahnya yang sedap.. yang penting memang mengenyangkan.. hihi.. patut ler.. ini yang menjadi pilihannya..

"Saper pernah makan Rojak Ayam?"



Previous
Next Post »
31 Komentar untuk "Rojak Ayam.."

sedapnyaa....dah la perut tgh lapa ni...

x pernah...selalunya rojak sotong...he he he...

xpenah makan rojak ayam..penah mkn rojak saje,tanpa ayam hehe..

selalu jijah makan rojak mee je mamak yg buat mmg sedap.. alaaa sedapnya.. kat semenanjung sedap2 rojaknya..

Maklong pernah jugak makan rojak ni di kampong maklonglah di Terengganu. Rasanya macam rojak lainlah jugakkan bergantung pada kuah. Kalau kuah sedap mesti sedap.

pesen akak juga ni..kalau sedap hari2 ulang sampai jemu.. dah jemu nanti pandang pun x nak dah :)

hohoho..tak pernah makan pun rojak ayam ni. selalu mkn rojak biasa/rojak mee je :)

OOO.. MCM NI ROJAK AYAMM.. SELALU MAKN MEE ROJAK

Tak pernah makan lagi sis.. sini susah nak jumpa kot.. klu nak kenalah belajar masak ni...hehe;)
mcm sedap tau! :)

hari2??wah...senang nya..tak yah susah2 nak fikir menuapa nak makan..heheh

Akak suka makan rojak ayam... hehe tpi dulu lah.. skang ni tengok dah jemu...

jemput singgah baca entri baru akak
http://dhiahannahstory.blogspot.com/2013/05/suplemen-sewaktu-mengandung.html

buat mase ni belum pernh mkn rojak aym, aishh mcm sedap je ni :D

waaa.... saya pun memang suka rojak ayam. Dulu saya selalu makan kalau balik KB.. tapi si lembut yg jual rojak tu dah tak berniaga... spi la ni tak jumpa lg dah rojak ayam yg sedap

macam pasembor ke ciksue??
cuma pasembor xde ayam kan..

selalu mkn pasembor je...
hehehe....

hana kat kelantan baru tahu pasal rojak ayam ni. hana makan terus sakit perut sehari semalam. lepas daripada tu hana xmakan dah. hehe

kat kedah n penang rojak buah ja.. tapi kan rojak penang kedah sedap berbanding rojak kat negeri lain :) betul (promote temmpat sendiri. hehe)

hana belajar di kelantan baru tahu pasal rojak ayam ni. hana makan terus sakit perut sehari semalam. lepas daripada tu hana xmakan dah. hehe

kat kedah n penang rojak buah ja.. tapi kan rojak penang kedah sedap

Sedapnya rojak tu Ciksue. Masa kerja dulu selalu gak pekena rojak ayam kat kedai mamak, mmg mengenangkan. Ni dah lama tak makan, nak buat leceh setakat nak makan sepinggan.

OKje makan je....hehe
Sedap jugak tengok tu QR...teringin pulak!

hurmm tak pernah makan la pulak. cikmanis memang kurang gemar dengan rojak. tapi kalau dah rasa tu sedap, makan bertambah jugak hehehe

adehhh ni yg tiba2 rs nk g cari gak ni.. hihii

sdpnya tgk!!xpnh rsa lg..hehe

xpernah mkan sebab kurang minat ngan rojak2 ni..hehe

masa Ros kat mindef selalu makan rojak ayam. mula2 pelik sikit . yela kalau kat kedah dulu dok makan pasemboq je.. hihi.

Alhamdulillah, atas berkat doa kalian yang sentiasa meninggalkan komen di sini.. akhirnya saya diberi kesempatan untuk mengandung setelah 6 tahun menanti. Kini, doakan kandungan saya sihat & sempurna serta dipermudahkan oleh ALLAH SWT untuk melahirkan permata hati yang dinanti. aamiin :)

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Copyright © 2014 QasehnyaRania - All Rights Reserved
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF